HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 LspLab LCR mätningar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lundahl
Member

98 Posts

Posted - 2004/04/12 :  14:05:24  Show Profile Send Lundahl a Private Message
Undrar om det är någon som har erfarenhet av att mäta passiva komponenter och impedans med LspLab med en egenhändigt tillverkad "mätbox".

Såg att Flint hade gjort en sådan mätbox själv, men det står att han har lämnat forumet...

Vill linda egna drosslar svårt att göra på måfå

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2004/04/12 :  20:38:15  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
det funkar fint fast jag kör med orginal box från lenart.

[size=1]driver R.A.L
Go to Top of Page

Lundahl
Member

98 Posts

Posted - 2004/04/13 :  21:16:00  Show Profile Send Lundahl a Private Message
hur mycket kostar en sån box egentligen?
Och vem/vad är lenart? eller skall det vara lennart?
En LCR mätare kostar ju runt 2000 kr på elfa, men om jag inte löser induktansen m h a datorn blir man ju tvungen att köpa ngt sånt.
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/04/13 :  21:35:48  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
finns en för hälften så mkt på hifikit!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2004/04/14 :  20:59:01  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
vist skulle det vara med två n.
hifi kit är återförsäljare för lsplab ring dom och fråga vad dom skulle ta för bara boxen.dom har även en mick för runt 500 kronor hyfsatt enkel och med kalibrerings fil.denna låda är vad som behövs för att kunna använda mjukvaran på ett bra vis.jag köpte hela paketer komplett för 3500 kr för några år sedan... och jag kör stenhårt med det..fungerar gör bra bästa ljudkortet jag använt till det hela är ett 1024 live..audigy och många andra profs kort fungerar inte pågrund av att det inte går att stänga av medhörningen.
mvh stefan

[size=1]driver R.A.L
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000