HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Sitter det en bra DVD i Playstation2??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/03/30 :  14:06:05  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Sitter det en bra DVD i Playstation2

En kompis till min använder sin P2a som dvd till en hk suroundförstärkare med jbl suroundhögtalare

Lite fakta

Men är den bra

nackdelar/fördelar

wHy r u here? ask yourself


yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2004/03/30 :  23:29:22  Show Profile Send yudansha a Private Message
Den är okej i den betydelsen att den kan spela upp filmer, men inte mer!
Klarar t.ex. ej rgb om du inte moddar den, och man måste även stå ut med en del irriterande biljud.

Kör man till TV:n utan något särskilt ljudsystem duger den, men i en hemmabio (även av enklare sort) krävs bättre doningar!

/Henrik
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/03/31 :  08:48:45  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
quote:
yudansha Den är okej i den betydelsen att den kan spela upp filmer, men inte mer!
Klarar t.ex. ej rgb om du inte moddar den, och man måste även stå ut med en del irriterande biljud.

Kör man till TV:n utan något särskilt ljudsystem duger den, men i en hemmabio (även av enklare sort) krävs bättre doningar!

/Henrik


irriterande biljud

Som en billig dvd från 90 då

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/03/31 :  10:17:50  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
En billig DVD från 90-talet är nog bättre än Playstation.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/03/31 :  10:30:07  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
quote:
Sten En billig DVD från 90-talet är nog bättre än Playstation.


Som musik i öronon på mig
Jag har en monyka dvd-8200 inköpt några år innan p2 kom ut

Förhoppningsvis bättre än p2an iaf ....

.

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/03/31 :  11:14:52  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Tyvärr måste jag nog göra Dig besviken. Monyka är det absolut sämsta jag testat. Jag köpte in ett par i början av år 2000 för att testa, men skickade tillbaka båda till generalagenten. Monyka är inget mer än en vanlig dator DVD som stoppats i ett större chassi.

Har Du också problem med att ca 0,5 sekunder i början på varje låt fattas vid musiklyssning? Testa med en liveskiva och se om ljudet försvinner mellan låtarna.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/03/31 :  12:01:08  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
quote:
Sten Tyvärr måste jag nog göra Dig besviken. Monyka är det absolut sämsta jag testat. Jag köpte in ett par i början av år 2000 för att testa, men skickade tillbaka båda till generalagenten. Monyka är inget mer än en vanlig dator DVD som stoppats i ett större chassi.

Har Du också problem med att ca 0,5 sekunder i början på varje låt fattas vid musiklyssning? Testa med en liveskiva och se om ljudet försvinner mellan låtarna.




Inte något jag tänkt på men jo visst är det en data-dvd som sitter i ett större chassi

men har aldrig haft nån garanti för jag köpte den av en kompis strax innan den kom ut i butik ....

haft problem med den ganska mycket
överhetar tror jag (går endast med fläkten på som ja monterat

hade det på känn så den är inte bra alls

MM jag blev lovligt besviken när jag öppnade den första gången ...

toslink sitter inte på kortet utan är kopplad med små sladdar (standard?)


wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

PioneerHLDX9
Starting Member

45 Posts

Posted - 2004/04/03 :  15:20:05  Show Profile Send PioneerHLDX9 a Private Message
Nej det är inte någon specielt bra DVD spelare i Playstation2
det är bättre DVD i Pioneers billigaste DV-360 (1190:-)
+ att playstation2 låter fruktansvärt mycket
det är bara den nya playstation2 i Satin silver vad jag vet som är tyst
Den nya är jätte tyst för jag har en sån och har haft dom svarta tidigare men bytt ut till den nya i Satin Silver och den är otoligt tyst.

Inte för att jag kollar på DVD på playstation2, för det gör jag inte ....... jag spelar bara på den.

Edited by - PioneerHLDX9 on 2004/04/03 15:21:16
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/04/03 :  18:41:32  Show Profile Send lasselite a Private Message
Med vanlig tv (s-videokopplad) och ett moderat ljudsystem lär inte ps2an sätta gränserna. Men den väsnas något vansinnigt.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/05 :  23:25:19  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Gamla PS2 var usel på allt utom spelandet

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/04/06 :  07:55:33  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Men vad bra, den funkar ju iaf =)

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/04/06 :  13:17:49  Show Profile Send nin a Private Message
Nu har jag inte testat PS2 men jag är tveksam till att S-video utgången skulle vara speciellt bra i den. Nog helt klart bättre i en vanlig billig DVD-spelare.
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/04/07 :  11:13:13  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
quote:
Sten Tyvärr måste jag nog göra Dig besviken. Monyka är det absolut sämsta jag testat. Jag köpte in ett par i början av år 2000 för att testa, men skickade tillbaka båda till generalagenten. Monyka är inget mer än en vanlig dator DVD som stoppats i ett större chassi.

Har Du också problem med att ca 0,5 sekunder i början på varje låt fattas vid musiklyssning? Testa med en liveskiva och se om ljudet försvinner mellan låtarna.


Jag quotar dig igen
Det var något en person sa till mig igår
Att det är vanligt att det sitter "vanliga data dvd-spelare" i hemmadvd man köper ....
det verkar ju lite jobbigt ...


quote:
nin Nu har jag inte testat PS2 men jag är tveksam till att S-video utgången skulle vara speciellt bra i den. Nog helt klart bättre i en vanlig billig DVD-spelare.


Jag har oxå svårt att tänka mig att den skulle vara superbra
kanske bäst ämnad åt spel ..

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

zee
Starting Member

31 Posts

Posted - 2004/04/07 :  12:48:37  Show Profile Send zee a Private Message
Jag håller inte med (de flesta av er).

Jag har en PS2a samt en Pioneer DV-360 och på min Sony KV32FX65 tv ser man INGEN skillnad i bild (rgb fr 360:n, S-video fr PS2an). Kanske man ser skillnad på en projje, men på min teve ser man INGEN skillnad, och ja har kört endel tester som ska ta fram brister hos en dvd (ex toningar o panoreringar).

Sen kan man diskutera om Dv360:n också är en dålig dvd, men det är nog rätt svårköpt eftersom den i stort sett var testvinnare, alla katagorier) när den kom.. Mest bang-for-a-buck.

Det enda jag kan hålla med om är att fläkten alltid hörs i PS2;an. Men mer än det kan man inte säga att dvdn i PS2an är dålig.

Jag tror att endel utgår från att det är en d¨lig dvdi PS2 bara för det är en konsol, men faktum är att den ger, vad jag kan se, lika bra bild som DV360.
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/04/07 :  15:42:59  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
quote:
zee Jag håller inte med (de flesta av er).

Jag har en PS2a samt en Pioneer DV-360 och på min Sony KV32FX65 tv ser man INGEN skillnad i bild (rgb fr 360:n, S-video fr PS2an). Kanske man ser skillnad på en projje, men på min teve ser man INGEN skillnad, och ja har kört endel tester som ska ta fram brister hos en dvd (ex toningar o panoreringar).

Sen kan man diskutera om Dv360:n också är en dålig dvd, men det är nog rätt svårköpt eftersom den i stort sett var testvinnare, alla katagorier) när den kom.. Mest bang-for-a-buck.

Det enda jag kan hålla med om är att fläkten alltid hörs i PS2;an. Men mer än det kan man inte säga att dvdn i PS2an är dålig.

Jag tror att endel utgår från att det är en d¨lig dvdi PS2 bara för det är en konsol, men faktum är att den ger, vad jag kan se, lika bra bild som DV360.


aja så det finns nån som tycker den är bra ...
visste inte ens att det fanns en fläkt i den

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/04/07 :  23:30:02  Show Profile Send lasselite a Private Message
Jag tycker som sagt oxå den e helt OK, tills man börjar använda proj. S-video och RGB anslutningar är tillbehör. Kopplad till projen ser jag oxå förbättringar om jag kopplar ur composite sladden (orginalkabeln som följer med).

Såååå, den silvriga väsnas mindre, hmmmmm :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000