Author |
Topic |
Vrullen
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 21:28:13
|
Är man audiofil när man lagt ner en viss summa på sin anläggning eller är det när öronen har utvecklats förbi super känsliga mätinstrument eller när man inte tänker på annat eller när frugan flyttar eller... Ge era synpunkter i denna sjukdom.
Rymdskeppet hängde där precis som en tegelsten inte gör... |
Edited by - Vrullen on 2002/09/18 21:51:56 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 21:51:32
|
det är nog, när dina vänner tycker du blivit sådär extra knäpp.
------------------------------------------------------------------- När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor
1218 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 22:06:33
|
eller så är man audiofil när man orkar bry sig om sådant som vi ältar på detta forum!
sayonara |
|
|
falukorv
Ej medlem längre
555 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 22:10:07
|
Läs mina fina och pedagogiska beskrivning av sadofilatelister på hifimagget så gör det nog upp en järndank. ;-)
>( En falukorv är aldrig helt fel )< |
|
|
Vrullen
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 22:10:10
|
Ni har nog så rätt
"Smaken är som röven, klöven" |
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 22:10:21
|
Mitt i prick, skulle man väl kunna säga...
Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
|
|
|
n/a
deleted
1623 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 22:10:36
|
Hej NN!
Eller... när dina vänner med nördtendenser ändå inte är i närheten av gränslandet till att eventuellt ens vara påtänkta som samtalspartners rörande alla dessa hifionomska teorier/spörsmål -tankar/funderingar som virrar runt i ens audiomaniska sinne( så man strikt är hänvisad till div olika tillhåll* på intenet som från o till är bräddfyllda med andra varianter utav A-"galningar" ;).
* HiFiForum.nu & Co.
Mvh A*. |
|
|
SZR
Guran!
1515 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 22:11:16
|
När man aldrig blir nöjd !
//StefanZ "Art is just short for Arthur |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre
772 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 22:12:25
|
quote: Originally posted by Vrullen
Är man audiofil när man lagt ner en viss summa på sin anläggning eller är det när öronen har utvecklats förbi super känsliga mätinstrument eller när man inte tänker på annat eller när frugan flyttar eller... Ge era synpunkter i denna sjukdom.
Rymdskeppet hängde där precis som en tegelsten inte gör...
Hej Vrullen
Audiofil blir man först efter att ha varit intagen på ett psykiatriskt sjukhus med diagnosen Mani. Skämt åsido när man byter alla delarna i stereon var år eller köper kablar för 30000 kr styck då är man i riskzonen. När endast dina "guldöron" hör saker som ingen annan kan uppfatta så är du antingen audiofil eller schitzofren. Själv så är jag givetvis helt i mina sinnes fulla bruk dvs jag uppfyller alla kriterier X 3. Med detta menas att jag vet var jag är, vilken plats jag befinner mig på samt vilken dag det är idag. Givetvis har jag också "guldöron" detta kan jag bevisa då mina örön smälter av kungsvatten. Mvh Kenth Lärare i psykologi och psykiatri
|
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor
1218 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 22:13:54
|
nöjd med vad är frågan...
svaja... närå! |
|
|
Sten
Vad får det lov att vara?
1033 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:05:43
|
Är inte "audiofil" filmjölk som låter?
Den som söker han letar |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:07:17
|
spelar olika audiofil olika låtar också =) undrar vad den med alla ryssarna på spelar
|
|
|
Sten
1033 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:10:15
|
Kalinka
|
|
Sten
1033 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:11:18
|
Fast man måste ha "guldöron" för att höra det.
|
|
dole
en Harley day!
1656 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:11:37
|
När man tillbringar massor med tid att lyssna på musik.
//dole\\ "Form follows function-that has been misunderstood. Form and function should be one, joined in a spiritual union"Frank Lloyd wright
|
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:13:19
|
det är ju knappast alla som lyssnar jättemycket på musik som är audiofiler dock
|
|
|
dole
en Harley day!
1656 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:15:42
|
quote: Originally posted by ekman
det är ju knappast alla som lyssnar jättemycket på musik som är audiofiler dock
Tillägg när man "aktivt" lyssnar på musik inte bara strölyssnar på RIX eller Mix Mega....på radion.
//dole\\ "Form follows function-that has been misunderstood. Form and function should be one, joined in a spiritual union"Frank Lloyd wright
|
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:16:42
|
jag känner jättemånga som är grymt intresserade av musik som sitter och lyssnar på elgiganten plaststereo och dom räknar inte jag som audiofiler iallafall
|
|
|
dole
en Harley day!
1656 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:20:22
|
jag känner jättemånga som är grymt intresserade av musik som sitter och lyssnar på elgiganten plaststereo och dom räknar inte jag som audiofiler iallafall
Jaja men du förstår vad jag menar.(Tack för senast. Allt bra i Gbg?) Men det är ett intressant resonemang. Måste man ha speciella grejor för att få epitetet audiofil. Eller räcker det med ett brinnande intresse?
|
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:21:52
|
audiofil räknar jag själv som att man är intresserad av musikåtergivning inte musikintresse =) och jodå allt är fint i gbg jag är i färd att byta ut mina högtalarkablar här nu hoppas det kan bli riktigt bra =) hur går det själv??
|
|
|
dali
Member
322 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:26:29
|
Hrm, med risk för att förolämpa en del så kan man kanske säga att man är audiofil när man slutar lyssna på musiken och bara lyssnar efter audiofila egenskaper ... "målar upp en ljudbild med breda penseldrag över ett landskap som kan beskrivas som" ...
(se tråd om klyschor: http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=2760).
|
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:33:58
|
Audiofil är man när anläggningen är viktigare än musiken.
NÄRÅ, JAG BARA SKOJADE!
Håller nog med ekman ändå lite där. Man är intresserad av musikåtergivning. Mycket bra sagt.
________________________ No bull!
|
|
|
dole
en Harley day!
1656 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:42:17
|
audiofil räknar jag själv som att man är intresserad av musikåtergivning inte musikintresse =) och jodå allt är fint i gbg jag är i färd att byta ut mina högtalarkablar här nu hoppas det kan bli riktigt bra =) hur går det själv??
Jo tack bra, jag jobbar. Är det inte en kombination av båda. Musikintresse och musikåtergivning? Lägger vi ihop dessa så är vi överens.
|
|
|
hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!
623 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:51:13
|
Jobbar du i sthlm idag? /A
quote: Originally posted by dole
Jo tack bra, jag jobbar. Är det inte en kombination av båda. Musikintresse och musikåtergivning? Lägger vi ihop dessa så är vi överens.
*HMS kabel* |
|
|
dole
en Harley day!
1656 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 09:53:44
|
Tjena hsivp. Nej jag jobbar i E-tuna i dag. Du vart var det du köpte jazz in the pawnshop?
|
|
|
Klanters
Member
112 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 10:58:05
|
När man köper audiofilskivor.
|
|
|