HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 När räknas man som audiofil???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/09/19 :  13:52:09  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Dole: www.klubben.net var det på. FIMXRCD

*HMS kabel*
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2002/09/19 :  17:37:59  Show Profile Send JM a Private Message
Det är när ljudet har blivit viktigare än musiken.. Det är när man börjar välja skivor efter ljudkvalitet.. Ett varningstecken är när man börjar lyssna på exprimentiell Jazz... Annars så tror jag att det betyder Audio=ljud, fil=älska " Älska ljud "

Själv är jag bara en simpel musikälskare ! ;)

Mvh/Janne


Go to Top of Page

falukorv
Ej medlem längre

555 Posts

Posted - 2002/09/19 :  23:22:31  Show Profile Send falukorv a Private Message
Man räknas som audiofil när man uppnår advanced member status.


>( En falukorv är aldrig helt fel )<
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/09/19 :  23:43:36  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
En Audiofil är en som inte har tid att skriva här, för han lyssnar bara på musik. Koncentrerat

-----------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorma
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/19 :  23:47:56  Show Profile Send Neodynium a Private Message
[quote]Originally posted by Jorma

En Audiofil är en som inte har tid att skriva här, för han lyssnar bara på musik. Koncentrerat



Räknas det om man har på steron i bakgrunden? hehe... Audiofil är en person som gärna testar Mjuka kuddar/skumma stenar etc under sina komponenter, fyller rummet med absorbationsplattor samt en fix ide att påpeka skumma små ljud i inspelningarna.. "Hörde du knäppet i vänster högtalare precis innan hon började sjunga?"



Go to Top of Page

falukorv
Ej medlem längre

555 Posts

Posted - 2002/09/24 :  22:34:50  Show Profile Send falukorv a Private Message
En Audiofil är den yttersta konsekvensen av det tillstånd som uppstår vid exakt lika delar av diagnoserna Audiopat och Psykofil.

>( En falukorv är aldrig helt fel )<
Go to Top of Page

falukorv
Ej medlem längre

555 Posts

Posted - 2002/09/24 :  22:56:42  Show Profile Send falukorv a Private Message
Emedan Psykofilen inte kan tillgodogöra sig välljud antar denne en mycket nervös, shaktieexperimentell och fobisk hållning gränsande till paranoida drag. Psykofilen reagerar utan empati inför andras åsikter och råd utan blir av detta ofta aggressiv och hotfull.
Psykofilerna ser sina egna sinnens upplevelser stå över all vetenskaplig förklaring.

Audopaten är ofta extremt vetenskaplig och noggrann men vid yttre påförd ovetenskaplig känslomässighet utan grund kan denne bli helt rabiat, rulla med ögonen och tala i tungor eller rabbla inlärda formler. I extremfallet kan tillståndet leda till närminnesrubbningar och förlust av lokalsinne.

Audiofilen är en borderline personlighet som mestadels har jämnvikt mellan dessa tillstånd, men vid plötsliga kriser helt kan falla igenom i något av tillstånden.

...och denna gång har jag inte ens berört Sadofilateliasterna...

mvh
Leg Audionom
Dr. Falukork

>( En falukorv är aldrig helt fel )<
Go to Top of Page

JPL
I have a girl

292 Posts

Posted - 2002/09/24 :  23:02:32  Show Profile Send JPL a Private Message
quote:
Originally posted by falukorv

Emedan Psykofilen inte kan tillgodogöra sig välljud antar denne en mycket nervös, shaktieexperimentell och fobisk hållning gränsande till paranoida drag. Psykofilen reagerar utan empati inför andras åsikter och råd utan blir av detta ofta aggressiv och hotfull.
Psykofilerna ser sina egna sinnens upplevelser stå över all vetenskaplig förklaring.

Audopaten är ofta extremt vetenskaplig och noggrann men vid yttre påförd ovetenskaplig känslomässighet utan grund kan denne bli helt rabiat, rulla med ögonen och tala i tungor eller rabbla inlärda formler. I extremfallet kan tillståndet leda till närminnesrubbningar och förlust av lokalsinne.

Audiofilen är en borderline personlighet som mestadels har jämnvikt mellan dessa tillstånd, men vid plötsliga kriser helt kan falla igenom i något av tillstånden.

...och denna gång har jag inte ens berört Sadofilateliasterna...

mvh
Leg Audionom
Dr. Falukork

>( En falukorv är aldrig helt fel )<






Bra skrivet..känner igen det på en del människor här på forumet

Patrik...

//Same Same....but Different.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2002/09/25 :  10:29:52  Show Profile Send Neon Park a Private Message
När man är normal kan man väl kalla sej audioföl vid onormalt betenende enl.släkt och vänner då först har man nog tagit klivet upp och blivit Audiofil
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/25 :  10:41:02  Show Profile Send Timbre a Private Message

Självkännedom är aldrig fel...

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000