HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Dvd Spelare 5000kr klassen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/03/29 :  20:14:48  Show Profile Send matså a Private Message
Det där jitter, hur hör man det? Jag har en 565 original och jag kan inte höra något oljud från den.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/03/29 :  21:08:16  Show Profile Send gcs a Private Message
Sondec:"Pioneer DV-565A (LC-Audio) uppgraderad klocka som har runt 10 ggr lägre jitter än orginal."

Hur stora är original siffrorna.
Go to Top of Page

onkyo
Starting Member

23 Posts

Posted - 2004/03/29 :  21:59:19  Show Profile Send onkyo a Private Message
Kan tipsa om Panasonic DVD-S75(DVD-A) som ett budgetalternativ. Den fick byta plats med min Sony 725D i helgen och den har överträffat mina förväntningar både på ljud och bildsidan.

http://www.smartson.se/Default.ASP?WCI=wiTest&TestId=2134&Url=2134%2EA%2DPanasonic+DVD%2DS75%2Ehtm


/C
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/03/30 :  09:37:13  Show Profile Send matså a Private Message
Jag har haft min 565 original och jag har inte hört något som helst ljudfel eller något annat som skulle avika. Den har funkat hur bra som helst.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/03/30 :  09:39:08  Show Profile Send matså a Private Message
Jag har haft min 565 original och jag har inte hört något som helst ljudfel eller något annat som skulle avika. Den har funkat hur bra som helst. Jag menar är det lönt att uppgradera om vi bara pratar om jittret??

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2004/03/30 :  16:50:12  Show Profile Send Snoop a Private Message
ska troligtvis köpa en panasonic tv så den där panasonic dvdn kanske är något att satsa på....


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

onkyo
Starting Member

23 Posts

Posted - 2004/03/30 :  18:39:42  Show Profile Send onkyo a Private Message
Snoop,

Nån speciell CD/SACD du tittat på?

Den här skulle jag gärna vilja veta vad den går för på CD/SACD då den ligger hyfsat till prismässigt.

http://www.sony.se/PageView.do?site=odw_sv_SE&page=ProductHome§ion=sv_SE_Products&productmodel=%2FAudio%2FHiFi+Components%2FHFC+Super+Audio+CD+Player%2FSCD-XB790&productcategory=%2FAudio%2FHiFi+Components%2FHFC+Super+Audio+CD+Player

/C

Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2004/03/30 :  19:55:51  Show Profile Send Sondek a Private Message
quote:
Jag har haft min 565 original och jag har inte hört något som helst ljudfel eller något annat som skulle avika. Den har funkat hur bra som helst. Jag menar är det lönt att uppgradera om vi bara pratar om jittret??


Lungna ner er!
Det är inget fel på en orginal 565:a utan det är en alldeles förträfflig dvd för dom pengar den betingar.
Digitalt jitter är inget tjutande ljud eller så utan helt enkelt ett kvalitetsmått på hur bra digitaldelen är.

En orginal 565:a är som ni konstaterat en förträfflig dvd men stoppa i dom bättre komponenterna och ni får en ännu bättre! Och fortfarande inom budgetten för denna tråd!
Är det fel att göra något bra bättre?


Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/03/30 :  19:57:40  Show Profile Send matså a Private Message
Sondek: jag är inte arg, de var jag som missförstod det hela. Visst det gör inget om det blir bättre.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000