HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivor med makalöst dålig ljudkvalitet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2004/03/22 :  21:22:53  Show Profile Send forken a Private Message
MC5 - Motor City Is Burning(Live)

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/03/22 :  21:34:01  Show Profile Send svejk a Private Message
Too much junkie busniss Johnny Thunders. Live inspelning på ROIR detta bolag gav bara ut på kassettband. En fruktansvärt muggig inspelning på kassett överförd till cd. Men öset tar sig igenom!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2004/03/22 :  22:01:25  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Jag har några skivor med gamla bluesgubbar (Leadbelly, Big Bill Broonzy o.s.v.) som låter sämre än uselt. Likaså en del obskyra hårdrocksskivor, samt en och annan "fulutgåva" med jazz, t.ex. en Coltrane som låter ohyggligt illa. Alla dessa har det gemensamt att de kostade 29:- på Ginza så man kanske inte kan ställa alltför höga krav.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/03/23 :  09:48:38  Show Profile Send Micke Y a Private Message
WASP - the crimson idol - låter till stora delar uselt. Han bygger en stusio medans de spelar in så vissa delar är OK medans andra inte hör hemma ens på demo material.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/03/24 :  01:02:04  Show Profile Send Ayn a Private Message
Red Hot Chili Peppers - Californication...och till stor del deras andra skivor också tyvärr.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

sisko
Member

202 Posts

Posted - 2004/03/24 :  09:46:16  Show Profile Send sisko a Private Message
Paradoxalt nog är en av musikhistoriens bästa album, Velvet Underground: White light/white heat, också ett av de sämst inspelade. Det sägs att ljudteknikern lessnade på Velvets avantgardeorgier och helt sonika lämnade studion vilket medförde att inpelningen är gravt överstyrd. I vilket fall som helst styrker det tesen att stor musik lyser igenom en dålig inspelning medan skit är skit hur välpolerad den än är.
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2004/03/24 :  15:01:34  Show Profile Send NtR a Private Message
Johnny T måste få vara med en gång till här. Hans enda studioplatta L.A.M.F (skall tydas Like A Mother-****er) låter ruttet så det räcker. Jag har iofs originalpressningen och senare kan ju vara uppsnofsade, men riktig gitarrdist på sången!!!! är ju inte direkt gängse produktion.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2004/03/24 :  21:09:54  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Låt mig få fresta med Staffan Hellstrands skiva Regn. Den har såååå dålig ljudkvalité! Kommer ihåg att jag orkade lyssna i ung. 20 sek. Överhuvudtaget svenska skivor från 80-talet och början av 90-talet har miserabel ljudkvalite i de flesta fall.

Basmuller
Go to Top of Page

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2004/03/25 :  08:42:43  Show Profile Send teflon a Private Message
Jag slänger fram min kära CD: Hocico - Aqui Ahora En El Silencio. Väldigt bra musik, men otroligt dåligt producerad. Låter vasst, hårt. Fast det är kanske ljudet Hocico vill förmedla. Det _går_ att göra synth som inte låter lika illa, men lika mörkt och härligt. Hocico lyckades inge vidare den där gången dock..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000