HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Zappulse vs IcePower
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2004/03/16 :  19:53:02  Show Profile Send jonasz a Private Message
Med anledning av det eventuella gruppköpet av Zappulse så undrar jag om det är någon som hört dessa och kan kommentera hur "nära" Icepower de är i ljudkvalitet. Har bara läst positiva saker om Icepower och förutsätter att de är riktigt bra. Är Zappulse i närheten? Eller t o m bättre? Är i första hand intresserad av basåtergivelsen men är givetvis nyfiken på de övre registren också!

mvh Jonasz

You'll Never Walk Alone...

Freddie
Member

322 Posts

Posted - 2004/03/16 :  20:07:44  Show Profile Send Freddie a Private Message
Har du sett dom här slutstegsmodulerna då?

http://www.cadaudio.dk/amplifierkits.htm

Man blir ju lite sugen på att ta hem en TP0104, verkar prisvärt.

/Freddie
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2004/03/16 :  20:25:58  Show Profile Send jonasz a Private Message
Såg dem häromdagen faktiskt! Bra priser är det 260 euro + moms för två st 500 W kanaler får nog anses billigt! Vet du något mera om dem? De verkar ju ha synnerligen prisvärda nätdelar också. 1,2 kW trafo komplett med lytar för 122 euro är ju helt ok!

mvh

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Freddie
Member

322 Posts

Posted - 2004/03/16 :  21:14:18  Show Profile Send Freddie a Private Message
Nej. Jag vet inte så mycket om dom. Men förstäkarna baseras ju på Tripath's kretsar. Och vad jag har hört så gör Tripath bra kretsar.

Ja visst verkar det prisvärt

Jag hade hellre köpt dom här modulerna än Zappulse... Men jag vet iofs inte hur bra någon utav dom är.

En TP0104 bryggad borde passa alldeles utmärkt till att driva en eller två subbasar.

/Freddie
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000