HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 What Hi*Fi? har tappat sansen!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

juha
Member

316 Posts

Posted - 2004/03/19 :  13:13:31  Show Profile Send juha a Private Message
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/03/19 :  13:53:04  Show Profile Send MartinH a Private Message
nin: Ja det skulle vara intressant och göra en sådan test..absolut !! Nån gång ska det nog kunna genomföras...

Och jag sa aldrig att jag trodde DU hadde för dålig utrustning, jag sa att MÅNGA har för dålig utrustning för det, dock kanske inte du...

Och nu har jag inte läst hela testen i tidningen, men det känns lite lustigt att dom skulle ljuga rakt upp och ner i testen ?!? Visst bres det på ibland, men dom har nog fått fram NÅTT resultat och fick dom fram bättre bild med en anna bänk så fick dom nog det, men sen kanske inte det var såå stora skillnader som det skrevs om...
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/03/19 :  14:04:53  Show Profile Send lasselite a Private Message
Ser man inte skillnad på component å komposit har man inte fel på tv:n utan på ögonen. Jag ser skillnad på om tv:n är inkopplad (även om den är frånslagen) samtidigt som jag tittar på projen. skillnaden är så stor att jag alltid kopplar ur tv:n innan det blir bio:)

hamnade lite ot där, sorry
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/03/20 :  02:16:51  Show Profile Send nin a Private Message
MartinH, Ja, jag hoppas vi kan göra ett sådant test snart.
Sedan ang om dom ljuger eller ej. Bara för att en person säger mkt saker som är bra och stämmer så betyder inte det att allt han/hon säger är rätt. Jag "tror" att dom fick en snabbkur av våran vän placebo när dom torkade sina glasögon.
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2004/03/20 :  11:26:39  Show Profile Send JM a Private Message
Hur det än förhåller sig men bildkvalitet på en DVD & TV som står på en bra bänk eller en sämre bänk, så har iaf inte jag märkt någon försämring av bilden någonsin när jag har tittat på en film vid höga ljudtryck ! Aldrig har jag märkt ngn störning eller försämring ! Aldrig någonsin !

Är det ngn annan här som har sett att färger eller ngt annat i bilden har blivit sämre vid höga ljudtryck ? (vid explosioner & dyl)

Däremot så kan jag gärna hålla med om att det omöjligt kan bli sämre om man ställer sina apparater vibrationsfritt !

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000