HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Synpunkter om dessa billiga, begade slutsteg ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2004/03/10 :  21:13:58  Show Profile Send Kero a Private Message
Hej allihopa !

Är ute efter ett billigt begat slutsteg till bakkanalerna i hemmabion tills jag har råd att köpa ett rejält 5-kanals slutsteg.

Har hittat bl.a det här http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=9936
Vad tror ni om detta och om priset ?
Jag vet inte alls vad ett sånt här kan vara värt.

Sen finns den här oxå http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=9947
Vad tror vi om denna då ?

Om det är nån som vet av nåt annat billigt slutsteg så tar jag tacksamt emot tips, ju billigare ju bättre, är som sagt bara en tillfällig lösning.

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/03/10 :  21:27:39  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Jag har ett NAD 214 till mina bakkanaler och det fungerar helt ok tycker jag. Jag har driver ett par B&W 601 med det steget.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/03/10 :  22:11:02  Show Profile Send luften a Private Message
Kero: Jag har nyligen inhandlat ett Rotel RB970BX (likadant som i annonsen, 1100kr) till att driva mina frontar (B&W DM602S3) oxo det ifrån en annons på hifimagasinet. Inklusive motsvarande försteg RC970BX så betalade jag 1700kr (för båda). Så det där kan nog räknas som lite överpris, enligt min uppfattning. Dock verkar det nog vara relativt bra, dock har dom dåliga anslutningar för högtalarkabel.

//air
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2004/03/11 :  15:48:06  Show Profile Send Kero a Private Message
Tack så synpunkterna. Roteln är intressantast i dagsläget då den finns innom bil avstånd för mig men jag tycker oxå priset känns för högt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000