HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audio research
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/03/11 :  10:15:01  Show Profile Send christopher a Private Message
Har bara några frågår runt Audio research.
Undrar om någon har gämfört VS-55 och VT-50 eller VT-100 och VS-110.
Tack för det
Christopher

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/03/11 :  10:19:53  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Jag har inte jämfört, men dock hört VT-100....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/11 :  10:27:34  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag hörde VT-200 igår.....
Generellt är Audio Research MYCKET hög klass.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/03/11 :  10:33:33  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Generellt är ARC kalasfina produkter som låter mycket bra, tycker jag. Jag äger själv SP16 (med riaa) och VS55. En kompis sitter på LS15 och VT50. Vi har inte gjort någon direkt jämförelse men spårar ett än mer stabilare ljud och mer svart bakgrund i LS15/VT50 kombin.
Vad jag har förstått är nätdelarna maffigare/stabilare i LS15/VT50 plus att det är helt balanserade konstruktioner (vi har endast kört i oballat läge än) jämfört med SP16 och VS55 som är helt obalanserat.

Ytterligare en kille var hemma och lyssnade. Han har en Grendel från ni-vet-ju-vem. Han är van med VR3 (vonSchwiekert högtalare med 10tums bas) och som sagt 400 watt men imponerades ändå av de 50 watten rör som drev mina Klero (med dubbla T&P 6.5'or).

Riaa't i SP16 är fantastiskt. Kostar 6000kr extra och värt dom pengarna anser jag.

"Varför" frågar du?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/03/11 :  10:34:27  Show Profile Send christopher a Private Message
Tack för det,
Jag sitter nu med ett D-130 hemma, men är kanske sugen på något annat...Har väll tänkt mig VT-50/VT-100 eller VS-55/VS-110
Så vi får se, vad hade ni för försteg när ni lysnade?

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/03/11 :  10:53:36  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Vi har kört SP16 resp LS15 men även gamla LS7.


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/03/11 :  11:00:35  Show Profile Send christopher a Private Message
Epkpeng, hur är LS-15 gämfört med SP-16? Här det någon stor ljud skillnad mellan dom?

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/03/11 :  11:11:40  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hej,

Vi har inte gjort "bra" ABA tester dom emellan. Jag får återkomma. Klangen är i mångt och mycket den samma och båda spelar på rätt sida om gränsen för "bra hifi"! LS15 är ju ballat vilket jag tror kan få ARC's ballade slutsteg att sjunga än mer vackert/magiskt! Men då måste du ju ha en bra ballad kabel också...

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/03/11 :  11:15:37  Show Profile Send christopher a Private Message
Har tänkt köpa en Red Dawn balanserad...hoppas det duger

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2004/03/11 :  13:32:06  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Sanoj: Håller med dej fått låna hem 2 monoblock en gång i tiden över en helg...vad dom spelade.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/03/11 :  13:34:45  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Jag har hört FET-transistorförestärkare som låtit klenare och allmänt sämre i basen än min VS55'a. Påp bipolära området har jag bara erfarenhet av Grendolus-förstärkus.

ARC VT130 lyssnade jag på hos Dennis Brundby för länge sedan. Ståpäls, kort och gott.


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/03/11 :  14:19:40  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Jag har hört FET-transistorförestärkare som låtit klenare och allmänt sämre i basen än min VS55'a. Påp bipolära området har jag bara erfarenhet av Grendolus-förstärkus.



Jag kan bara intyga att VS55;an spelar förvånandsvärt stabilt. Jämförde för inte alls länge sedan med en integrerad Krell 400 bla nånting..(xi?) Och där försvann lite av min skeptism angående rör<->slagkraftig bas. Visst, krellen hade mer pondus, men ändå
Behöver jag säga att de övre registren vann ARC på Knock redan från första ton
Skulle gärna sitta här hemma med lite ARC-elektronik. Finfina prylar det!

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/03/11 :  15:17:36  Show Profile Send christopher a Private Message
Någon som vet vart VSi-55 stor för om man gämför med VS-55?
Fan precis en billig VSi-55 att köpa...

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000