HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 JM-Lab 826 S
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

duck77
Member

135 Posts

Posted - 2004/03/06 :  16:28:42  Show Profile Send duck77 a Private Message
Hejsan!

Går i köp tankarna på ett par nya högtalare, och är sugen på
JMlab Cobalt 826 S.
Har lyssnat på 816 S. Jag tyckte att dom lät bra speciellt diskanten, men jag vet inte om den är lite väl energisk?
Säljaren sa att det kanske passade bättre i ett trähus som i mitt fall då, med tanke på att väggarna äter mer än betong.

För övrigt så vill jag ha mer bas och det borde 826 S ha mer av.

Det jag har läst så är dessa burkar väldigt avslöjande mot dålig elektronik. Eftersom jag är mer film snubbe än ren två-kanalare så körs allt via en Pioneer 747A, jag tycker denna fungerar fint även som CD men det kanske inte blir rätt med 826 S?

Tacksam för något matnyttigt svar!

Med vänlig hälsning

Sjosse

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/03/06 :  18:54:36  Show Profile Send Aton a Private Message
Tjenare! Jag har 816. Mycket i ljudet är bra men det är som du säger, den låter bara bra med vissa förstärkare. Du bör verkligen provlyssna i ditt hem, med din förstärkare och CD/dvd. Därefter vet du med säkerhet om ljudet känns rätt för dig. Jag tror mycket väl den kan låta kanon i ditt hus. Men med svårmatchade prylar hjälper inga gissningar. Ett felköp i den här prisnivån kostar en del att rätta till... Vill inte säljaren låna ut så får du väl gå till nästa.

Edited by - Aton on 2004/03/06 18:55:34
Go to Top of Page

duck77
Member

135 Posts

Posted - 2004/03/06 :  21:52:08  Show Profile Send duck77 a Private Message
Tjena Aton!

Vilken stärkare kör du?
Funderar att köpa från Ultimate, där DVD kommer från.

Mvh
/Sjosse
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/03/06 :  22:13:48  Show Profile Send Aton a Private Message
Jag har en engelsk förstärkare, John Shearne. Ger bra ljud, men det är ingen verkligt optimal matchning till JM lab. Som sagt, om du inte provar hemma finns det en klar chans att du ångrar dig.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000