Author |
Topic |
|
duck77
Member
135 Posts |
Posted - 2004/03/06 : 16:28:42
|
Hejsan!
Går i köp tankarna på ett par nya högtalare, och är sugen på JMlab Cobalt 826 S. Har lyssnat på 816 S. Jag tyckte att dom lät bra speciellt diskanten, men jag vet inte om den är lite väl energisk? Säljaren sa att det kanske passade bättre i ett trähus som i mitt fall då, med tanke på att väggarna äter mer än betong.
För övrigt så vill jag ha mer bas och det borde 826 S ha mer av.
Det jag har läst så är dessa burkar väldigt avslöjande mot dålig elektronik. Eftersom jag är mer film snubbe än ren två-kanalare så körs allt via en Pioneer 747A, jag tycker denna fungerar fint även som CD men det kanske inte blir rätt med 826 S?
Tacksam för något matnyttigt svar!
Med vänlig hälsning
Sjosse
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2004/03/06 : 18:54:36
|
Tjenare! Jag har 816. Mycket i ljudet är bra men det är som du säger, den låter bara bra med vissa förstärkare. Du bör verkligen provlyssna i ditt hem, med din förstärkare och CD/dvd. Därefter vet du med säkerhet om ljudet känns rätt för dig. Jag tror mycket väl den kan låta kanon i ditt hus. Men med svårmatchade prylar hjälper inga gissningar. Ett felköp i den här prisnivån kostar en del att rätta till... Vill inte säljaren låna ut så får du väl gå till nästa. |
Edited by - Aton on 2004/03/06 18:55:34 |
|
|
duck77
Member
135 Posts |
Posted - 2004/03/06 : 21:52:08
|
Tjena Aton!
Vilken stärkare kör du? Funderar att köpa från Ultimate, där DVD kommer från.
Mvh /Sjosse |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2004/03/06 : 22:13:48
|
Jag har en engelsk förstärkare, John Shearne. Ger bra ljud, men det är ingen verkligt optimal matchning till JM lab. Som sagt, om du inte provar hemma finns det en klar chans att du ångrar dig. |
|
|
|
Topic |
|
|
|