HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kabeltips till Primare A.30.5 och QLN 612
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobias Sahlin
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/03/06 :  00:56:19  Show Profile Send Tobias Sahlin a Private Message
Hej

(Detta kanske skulle i multikanal men jag testar)

Sådär, nu har man blivit lite fattigare och beställt ett Primare A 30.5. Men jag har fortfarande ingen anning vad jag ska skaffa för högtalarkabel till frontsystemet. Signalkabel har jag redan och är Tara Labs Master Gen. 2. Vad man kan säga om denna är att den är extremt avslöjande och "ren"

Skulle nu behöva tips på ett par kablar till högtalarna, tanken är att bi-wira men är inget krav.
Prisklass nånstans vid 1000-2500 hade jag tänkt mig till att börja med. Har kikat lite på Nordost då det är utförsäljning här i stan på ett ställe.

Någon som har några tips, jag söker mest ett varm ljud med detaljer men inte för "vasst" eller "hårt" om någon förstår vad jag menar, det blir lite kaka på kaka när man kör med master kabeln :)

Tack på förhand / Tobias

Edited by - Tobias Sahlin on 2004/03/09 18:39:17

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/03/09 :  18:47:39  Show Profile Send Poe a Private Message
Hej Tobias,

Har inget direkt kabeltips åt dig, men en idé är att använda sökfunktionen (klicka även för "archived posts". Där kan du säkert få en hel del träffar på högtalarkabel.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/03/09 :  18:49:08  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Kolla in http://www.marcuscables.com

Dessa kablar verkar minst sagt intressanta. Är själv sugen att testa dem. Högtalarkabeln finns nog ännu ej med på sidan, men jag har vid kontakt med honom fått reda att det kommer närmaste veckorna. priset ligger runt 2500:- för biwire kabeln. De kan nog vara grymt prisvärda och väl jämförbara med dyrare kabel.

Maila honom om du vill veta mer, han har mkt. bra service.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/03/09 :  19:18:05  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hrj Tobias. Min rekommendation är Supra PLY 3,4S i dubbel uppsättning.Jag tycker att det är svårt att hitta någon mer prisväd innan du har passerat 2500:- för kabeln. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Tobias Sahlin
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/03/10 :  11:54:20  Show Profile Send Tobias Sahlin a Private Message
Jo Marcus cablar har man hört mycke gott om, har faktiskt beställt hans digitalkabel. Och blev nyfiken på den högtalarkabel han skulle lägga up. Man får vänta och se. Har vanliga ply 3.4 just nu och jag tycker det är helt ok men det känns som om det finns mer att hämta.
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/03/10 :  14:18:08  Show Profile Send sampix a Private Message
Personligen tycker jag att du ska akta dig för Nordost-kablaget.
Som du säger, Tara Labs Master Gen. 2 är en avslöjande kabel, och en mycket bra sådan, men det kan gå till överdrift med fel högtalarkabel.
En Audioquest kanske? De brukar funka bra till de flesta system. Eller Tara Labs Prime 1000 (heter den va?). De ligger klart inom din budget på begagnatmarknaden.

kabelskitsnackare

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000