Author |
Topic |
|
Tobias Sahlin
Starting Member
11 Posts |
Posted - 2004/03/06 : 00:56:19
|
Hej
(Detta kanske skulle i multikanal men jag testar)
Sådär, nu har man blivit lite fattigare och beställt ett Primare A 30.5. Men jag har fortfarande ingen anning vad jag ska skaffa för högtalarkabel till frontsystemet. Signalkabel har jag redan och är Tara Labs Master Gen. 2. Vad man kan säga om denna är att den är extremt avslöjande och "ren"
Skulle nu behöva tips på ett par kablar till högtalarna, tanken är att bi-wira men är inget krav. Prisklass nånstans vid 1000-2500 hade jag tänkt mig till att börja med. Har kikat lite på Nordost då det är utförsäljning här i stan på ett ställe.
Någon som har några tips, jag söker mest ett varm ljud med detaljer men inte för "vasst" eller "hårt" om någon förstår vad jag menar, det blir lite kaka på kaka när man kör med master kabeln :)
Tack på förhand / Tobias |
Edited by - Tobias Sahlin on 2004/03/09 18:39:17 |
|
Poe
Member
808 Posts |
Posted - 2004/03/09 : 18:47:39
|
Hej Tobias,
Har inget direkt kabeltips åt dig, men en idé är att använda sökfunktionen (klicka även för "archived posts". Där kan du säkert få en hel del träffar på högtalarkabel. |
eof Min anläggning |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2004/03/09 : 18:49:08
|
Kolla in http://www.marcuscables.com
Dessa kablar verkar minst sagt intressanta. Är själv sugen att testa dem. Högtalarkabeln finns nog ännu ej med på sidan, men jag har vid kontakt med honom fått reda att det kommer närmaste veckorna. priset ligger runt 2500:- för biwire kabeln. De kan nog vara grymt prisvärda och väl jämförbara med dyrare kabel.
Maila honom om du vill veta mer, han har mkt. bra service. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2004/03/09 : 19:18:05
|
Hrj Tobias. Min rekommendation är Supra PLY 3,4S i dubbel uppsättning.Jag tycker att det är svårt att hitta någon mer prisväd innan du har passerat 2500:- för kabeln. Mvh Kristofer |
|
|
Tobias Sahlin
Starting Member
11 Posts |
Posted - 2004/03/10 : 11:54:20
|
Jo Marcus cablar har man hört mycke gott om, har faktiskt beställt hans digitalkabel. Och blev nyfiken på den högtalarkabel han skulle lägga up. Man får vänta och se. Har vanliga ply 3.4 just nu och jag tycker det är helt ok men det känns som om det finns mer att hämta. |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2004/03/10 : 14:18:08
|
Personligen tycker jag att du ska akta dig för Nordost-kablaget. Som du säger, Tara Labs Master Gen. 2 är en avslöjande kabel, och en mycket bra sådan, men det kan gå till överdrift med fel högtalarkabel. En Audioquest kanske? De brukar funka bra till de flesta system. Eller Tara Labs Prime 1000 (heter den va?). De ligger klart inom din budget på begagnatmarknaden. |
kabelskitsnackare
|
|
|
|
Topic |
|