HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Izotope Ozone
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zie
Member

208 Posts

Posted - 2004/03/04 :  22:01:26  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message
Jag installerade just ett program som används bland annat för mastering och andra justeringar av ljud från datorn. Programmet heter Izotope Ozone* och finns i massa olika konfigurationer, jag körde "for winamp 2" som är en privatpersonsvariant.

Programmet är ganska avancerat och har många trevliga funktioner för att emulera det lite varmare ljudet från rörförstärkare. En ganska avancerad EQ samt en lite klenare justerare för rummet.

Jag stängde av allt utom röremulatorn och mixtrade i några timmar och kan lugnt säga att jag har fått ett mycket trevligare ljud i all musik.

Många kommer säkert säga att om man har en tillräckligt bra anläggning, så behövs inget sånt här. Jag säger att det är ett billigt alternativ för att fixa en anläggning för att få det ljud ni vill ha.

Jag vill gärna höra vad ni säger, gärna efter ett test av programmet. Det är lite dåliga standardinställningar, så bli inte avskräckta direkt. Ha ett öppet sinne.


*Programmet är en gratis, demoversion. Enkelt att installera/avinstallera.
Produktlänk: http://www.izotope.com/products/audio/ozone/
Nerladdning: http://www.topshareware.com/Ozone-for-Winamp-2-transfer-7495.htm (winamp 2)

Edited by - zie on 2004/03/04 22:11:24
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000