HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fråga angående frakt från USA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/03/04 :  11:29:09  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message


Säg att man ska frakta 300 - 400 kilo från USA,
rätt stora paket, kanske det blir en pall.

Vad kostar detta, och vilket fraktbolag för man anlita?
Fastnar vissa fraktbolag oftare i tullen än andra?

Vad kan detta kalas gå på? Ingen idé med flyg kanske,
bättre med båt?

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/03/04 :  12:34:52  Show Profile Send MartinH a Private Message
Frans Maas är riktigt bra.. Men det kommer nog att gå på ett antal tusenlappar oavsett, och skickar du så så stort gods och med fraktbolag kommer du inte undan tullen hur du än bär dig åt...
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2004/03/04 :  18:58:33  Show Profile Send Lelle a Private Message
JAAA, vi importerar själva hundratals JBL element, jag vill vara med

Think different.

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/03/04 :  20:46:58  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Jasså är Frans Maas billiga menar du?

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/03/04 :  20:58:24  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag har en kompis som för ett tag sedan flyttade hem till Kanada efter att ha jobbat i Sverige ett par år. Jag har inte exakt koll på hur myckat han skeppade över (det var dock inte möbler eller så) men problemet var att han hamnade "mitt i mellan" vad gäller vikt och storlek, det var svårt att hitta någon firma som kunde ta på sig att frakta relativt små volymer. Om jag förstod det rätt så vill de flesta att man betalar för ex. en hel container men då blir kostnaden därefter. JAg gissar på att det rörde sig om ett 100-150 kg totalt (mestadels böcker, stereo osv).

Det slutade med att han delade upp grejerna i ett antal paket som han skickade med posten (varje paket låg på maxvikten som posten tar) och resten tog han på flyget. Det blev konstigt nog den billigaste lösningen.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2004/03/04 :  22:00:56  Show Profile Send jonasz a Private Message
Ursäkta Niklas lite OT men ändå: Är dessa bra? http://www.partsexpress.com/pe/pshowdetl.cfm?&DID=7&Partnumber=299-750
Sitter ju i en Revel sub för många pengar, verkar grymt intressant. Är väldigt sugen på att beställa en... Blir 90 dollar i frakt (för 1 st), nån i Kristinehamnstrakten som vill vara med och dela? Tror det kan vara svårt att hitta något bättre billigare även om det lär hamna runt 3000-3500 skr i slutänden, eller?

Skål!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000