HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Arcam och Dämpning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/03/04 :  10:29:50  Show Profile Send KennethS a Private Message
Hur mycket skillnad tror ni det blir av att dämpa min Arcam CD82T CD-spelare? Funkar "squash-boll" dämpning bra?

Trött på folk utan vett

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/03/04 :  11:29:35  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Sätt den på en basetech platta, gör väsentlig skillnad om du har vibrationsproblem.
Min Nadcd stramade upp basåtergivningen ordentligt, var verkligen inte svårt att höra förbättringen, tightare bas med bättre attack och driv. I de övre registren framträdde detaljerna lite tydligare med något bättre fokus.
Rekommenderas!

Mvh,
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2004/03/04 :  12:02:45  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
På ågrens körde de en arcam fmj med ett lite billigare tweak, fyra frigolitplattor under den, kan vara värt att testa..
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/03/04 :  12:09:28  Show Profile Send Bubben a Private Message
Jag har fått bra resultat (på viss musik) med Vibra under fötterna på min CD72. Allt blev lite lugnare och mindre konturskarpt. Är man kritisk kan man påstå att det blev odefinierat...

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/03/04 :  12:49:52  Show Profile Send KennethS a Private Message
Tackar för svaren! Ska man kanske ge sig på nåt då? Hört talas om squashbollarmen friggolit också alltså?Är ju inte direkt beredd att slänga ut en förmögenhet på sånt här..

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000