HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 OTL + Audiovector = MKT intressant!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2004/03/03 :  13:31:44  Show Profile Send Tomas a Private Message
Precis i denna stund är ett nästan 40kg tungt OTL-steg på väg hit för att driva ett par Audiovector. Vad det har att stå upp emot är ett par Perreaux p400 monoblock. Sitter som på nålar nu....

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2004/03/03 :  14:21:20  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Är Bernt ute och åker????

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/03/03 :  14:26:17  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Vilka audiovectorer är det som skall drivas?

Mvh,
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2004/03/03 :  14:55:33  Show Profile Send Tomas a Private Message
Mycket riktigt! Men det lilla vägde 10-15 kilo mindre. Det är gamla toppmodellen Audiovector 6 som spelas på. Faller andan på blir det biampning i dagarna.

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/03 :  15:39:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jaså minsann, här finns en tråd om detta! Nu är det inkopplat så får vi se vad Tomas tycker om det. Jag hade
inte så mycket tid att lyssna för jag skulle direkt till jobbet, men det verkade funka rätt bra tror jag.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/03/03 :  15:46:26  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Audiovector + rör är nog intressant. Även om Perreaux inte är dåliga grejer kan just Audiovector blomma ut med rör, tror jag...


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/03/03 :  17:28:11  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Tomas:

Hur står sig den gamla toppmodellen mot deras nya arreté?
Är det två helt olika konstruktioner eller finns det fortfarande likheter?
vad kostade den gamla toppmodellen när den kom föresten?

Mvh,
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/04 :  09:46:47  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Får vi höra lite intryck nu Tomas?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2004/03/04 :  12:16:12  Show Profile Send Tomas a Private Message
Hej!

Ok, första intrycket blev att jag somnade en timme efter att Bernt vart förbi och vaknade i morse. Otroligt lent och skönt ljud som vaggade mig till sömns. Tillbakalutat och känns nästan filtrerat utan att förlora detaljer. Snarare tvärtom att de kommer fram lite mer. Kan bli lite torrt på gott och ont. Mkt rent vilket gör att man bara vill(och kan) spela högre och högre. Släpper väldigt bra från högtalarna och det känns som full kontroll, dock lite mindre soundstage. Faktiskt väldigt små skillnader från Perreaux. Såhär på rak arm kan jag säga att OTLen ger behagligare ljud men förlorar lite wow-faktor. Skulle kunna säga att det känns lite mer analogt. Lite mer bas men inte lika kontrollerad som Perreaux. Jag har hört den nya s6, vet inte vilken modell men kostade ca 80 000kr. Mina är lite mjukare och med mkt mer baskapacitet. Inte samma dynamik men skönare att lyssna musik på. Mindre detaljer men större musikalitet. De låg på ca.50 000kr nya. En AB test mellan OTL och Perreaux skall genomföras i dagarna, återkommer med fler intryck.


MVH

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/04 :  14:17:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Lite mer bas men inte lika kontrollerad som Perreaux.

Testa med feedbackswitchen i nedre läget, det tajtar till basen lite. Ännu mer i övre läget. I mittläget som det var då jag åkte svullar basen ut mer än jag personligen gillar. En smaksak förvisso. T8 original är övre läget.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000