HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Billiga "bra" surrpaket finns det?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2004/02/23 :  17:39:49  Show Profile Send lazyboy a Private Message
Min syster ska köpa ett surroundpaket. Grejen är den att hon aldrig kommer att slanta upp några stora pengar på ett dylikt. Hon har också ett krav på att hötalarna ska vara små, A5-storlek pratar hon om. Ett paket jag tänkte på var jmlab sib+cub, men det är för dyrt.
Max pris 5000:-, gärna inkl. reciever

lazyboy

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/02/23 :  17:52:37  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Bra och billigt existerar inte i någon bransch. Men runt 5.000:- finns ju en hel del paket att välja på. T.ex. Yamaha DVX-S120.


Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2004/02/23 :  19:11:39  Show Profile Send lazyboy a Private Message
nä, att man inte kan få bra för billigt vet jag ockå, därav "", ska kolla på yamahapaketet. Har sett att många av dessa billiga paket har front och center som bara är specade ner till ~120Hz. Det kan väl inte vara bra då subben enlig thx bara ska spela upp till 80Hz?

lazyboy
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/02/23 :  23:42:52  Show Profile Send MartinH a Private Message
Titta oxå på nått av sonypaketen, dom brukar vara helt ok för pengarna...
Go to Top of Page

Peder B
Member

528 Posts

Posted - 2004/02/24 :  09:03:15  Show Profile Send Peder B a Private Message
Elac Cinema 1 är ett 5.1 högtalarsystem som har fått Bäst i test i tex. What home cinema, kostar runt 5000.- Tysk byggkvalite och mycket bra ljud för pengarna

"A man got to now his limitations"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/24 :  09:16:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Köpte ett litet system till syrran, förra julen. Det var litet och bra. Ett Sony "allt-i-ett-utom-dvd" paket. 5-6000:- fungerar klockrent till film. Hade en stereobild som jag saknat hemma vid filmtittning.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2004/02/24 :  12:13:03  Show Profile Send lazyboy a Private Message
ok, tack alla för tipsen, nu har jag lite uppslag iallafall.

lazyboy
Go to Top of Page

Punk
Member

108 Posts

Posted - 2004/02/26 :  09:59:32  Show Profile Send Punk a Private Message
Jamo DVR 50 med Jamo 305 är inte fy skam, årets hemmabiopaket enligt tidningen Hemmabio...och det låter inte hyggligt för 10k måste jag säga

Med betong på golvet så blir det lite roligare
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000