HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Äntligen kom cd spelaren.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2004/02/23 :  09:36:52  Show Profile Send oliver a Private Message
Har haft min Sony XA7ES på uppgradering i Danmark.En redan riktigt bra spelare från början,så man trodde inte att det skulle märkas så mycket.Hoppsan vad man bedrog sig,deras nya klocka och Zapfiltret gjorde underverk med den här maskinen.Visserligen är den inte helt inspelad ännu men skillnaden så här långt kan bäst beskrivas som ett absolut klart och nästan "onaturligt" rent ljud.Framför allt märks det på sång,där det förut låtit lite "mumligt" är det kristallklart och man hör varje textrad hur obesvärat som helst.Musiker och sångare står placerade väldigt exakt i ljudbilden.Det vilar ett behagligt lugn över musiken som det inte gjort förut.Så långt en uppgradering som var värd 4 mån. väntan.Så sluta leta cd spelare köp en bra beg. och skicka på uppgradering i stället.Det här ljudet finns nog knappast i maskiner under 60.000 om ens där.Kolla LC audios hemsida för priser på delarna ,för tillfället bjuder dom på själva installationen i maskiner där inte beskrivningen finns.
//////////////////// Sven-Åke ///////////////////

Skeptiker

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/23 :  10:04:48  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Vad var det jag sa? Grattis!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/02/23 :  12:17:00  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Måste man skicka grejerna till Danmark ??

Gör inte Harmony design samma typ av uppgradering ? Fast det kanske blir billigare i Danmark.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2004/02/23 :  13:58:15  Show Profile Send oliver a Private Message
Dan Brickman>
Det finns dom som installerar dom här grejorna i Sverige också.jag skickade bara för att dom erbjöd sig att installera gratis.Nu blev spelaren kvar där i 4 månader,inte så kul men värt väntan.Harmony Design har också såna här uppgraderingar,fast hur hans klocka är jämfört med LC audios vet jag inte.Vet bara att HD:s uppgraderingar är dyrare,men har fått väldigt bra kritik.
///////////////// Sven-åke /////////////////

Skeptiker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000