HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Skruva i kylflänsar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Freddie
Member

322 Posts

Posted - 2004/02/26 :  22:14:41  Show Profile Send Freddie a Private Message
quote:
Vilken diameter på borr skall man använda när man vill göra M4 och M5?

Ett litet tips för er som inte redan sett det.
Lämplig borrdiameter för gängning brukar så gott som alltid stå på skjutmåttet. Lämplig diameter för M4 och M5 är mycket riktigt precis som Keld säger.

/Freddie
Go to Top of Page

Freddie
Member

322 Posts

Posted - 2004/02/26 :  22:21:39  Show Profile Send Freddie a Private Message
quote:
Pelarborrmaskiner? En sån kanske man skulle köpa....är dom billiga från Biltema/Clas Ohlson eller Jula något som duger till just såna här jobb?

Vet inte exakt vad du pratar om för maskiner, men jag har kollat på en billig pelarborrmaskin på Jula. Den var riktigt klen, om jag inte minns fel så var den på 350W. Vilket jag tycker är på tok för lite, det är ju mindre än vad en vanlig handborrmaskin är på. Men visst lär den duga om man ska borra små hål, eller borrar i mjuka material. Men om man ska borra lite större hål i stål/rostfritt så lär den maskinen inte vara mycket att komma med.

Men visst för sådana här typer av jobb så lär dom billiga pelarborrmaskinerna duga, men det är inget jag skulle köpa.

/Freddie

Edited by - Freddie on 2004/02/26 22:26:01
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2004/02/26 :  23:02:57  Show Profile Send matson a Private Message
Tack för svaren!

Mvh

Mvh
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000