HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Schema på förförstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vagabond
Member

152 Posts

Posted - 2004/02/26 :  16:44:22  Show Profile Send vagabond a Private Message
Några tips på en diy-förförstärkare (ej rör), helst med tonkontroller?

Ingen är perfekt, jag är ingen alltså är jag perfekt.

Freddie
Member

322 Posts

Posted - 2004/02/26 :  16:53:19  Show Profile Send Freddie a Private Message
Detta kanske kan var något för dig?

http://sound.westhost.com/project97.htm

/Freddie
Go to Top of Page

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/02/26 :  17:45:34  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Står själv just prexis nu och etsar kretskort till en... givetvis hittar jag inte länken till den men jag ska rota fram länk när jag kommer hem. Hittade den via www.epanorama.net iaf :)

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page

vagabond
Member

152 Posts

Posted - 2004/02/26 :  20:03:32  Show Profile Send vagabond a Private Message
Jag har kollat på elliots men blir lite extra jobb för att göra kretskort och det verkar bökigt att köpa det från Australien.

Ingen är perfekt, jag är ingen alltså är jag perfekt.
Go to Top of Page

Freddie
Member

322 Posts

Posted - 2004/02/26 :  20:26:49  Show Profile Send Freddie a Private Message
quote:
Jag har kollat på elliots men blir lite extra jobb för att göra kretskort och det verkar bökigt att köpa det från Australien.

Det är inte det minsta jobbigt att köpa kortet från Rod Elliot. Har handlat kort av honom några gånger, aldrig varit något strul. Dessutom är korten vettigt prissatta och dom underlättar byggandet ordentligt. Du betalar enklast genom Paypal. Jag skulle inte börja tillverka mig ett kort själv, när det är så enkelt och billigt att handla därifrån.

/Freddie

Go to Top of Page

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/02/26 :  23:42:29  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Här är förresten länken till förförstäkaren jag nämnde... bygger själv den mycket enkla "Small preamp"

http://mitglied.lycos.de/Promitheus/preamps.htm

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2004/02/26 :  23:59:13  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Eh, Promitheus - Damn thieves!! Den där Small Preamp är direkt scannad från boken Build your own High-end Audio Equipment så någon Copyright 2001 Promitheus DIY är det verkligen INTE, snarare ett lagbrott!

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462

Edited by - Mcz on 2004/02/27 00:03:15
Go to Top of Page

CarrotMan
Member

198 Posts

Posted - 2004/02/27 :  00:07:51  Show Profile Send CarrotMan a Private Message
Diagrammet stammer fra bladet Elektor Electronics. Der er masser af diagrammer på den side som er stjålet fra andre sites/scannet fra Elektor.

/U.
Go to Top of Page

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/02/27 :  01:03:16  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Där ser man ;) Var tvungen att trolla fram en liten förförstärkare till kåren och slog snabbkiken på epanorama och hittade den. ;)

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000