HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Byte opamp dvd-spelare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Freddie
Member

322 Posts

Posted - 2004/02/21 :  15:04:08  Show Profile Send Freddie a Private Message
Bytte precis op-förstärkarna i analogdelen på min Eltax DV-100 från 4558 till AD8620. Låter faktiskt bättre nu, hade inte räknat med någon direkt förbättring. Men särskilt dom höga frekvenserna låter bättre, dessutom så har ett mycket svagt bakgrundsbrum försvunnit. Nu är det dags att byta ut klockan. Min dyrare AudioPro CD spelare får samla damm i hyllan istället, den billiga DVD:n låter bättre

/Freddie

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/02/21 :  20:00:19  Show Profile  Visit peranders's Homepage
8610/20 är MYCKET bra! Jag vet själv vad jag talar om. I mitt QRV-04 steg har jag en AD8610 och jag nästan kissar på mig av förtjusning. Den är snuskigt grym dessa beter din sig elektriskt exemplariskt. Den är klockren på allt utom brus som är något högre än vad andra har. I hörlurssteg är det helt utan betydelse.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2004/02/22 00:39:41
Go to Top of Page

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2004/02/22 :  10:36:03  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message
Har bytt ut OP'n efter DAC'en i min Pioneer DV-360.
Orginal var en 4560 och jag satte dit en AD8066.
Gav ett lite mer dynamiskt och öppnare ljud.

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000