HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Åsikter om gamla rotelsteg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/02/19 :  20:42:39  Show Profile Send luften a Private Message
Hej, som fattig studerande funderar jag nu på att få lite bättre stereoförstärkare till mina B&W 602S3. Kör i dagens läge med en Pioneer Reciever (vsx-d511). För att inte spränga min budget, så tänkte jag köpa en gammal rotel förstärkare, eller för + slutsteg. Så jag undrar, har någon här erfarenheter av sådana? ex, 970 serien, som torde vara lagom storlek till dessa högtalare? Hittar inte direkt någon annan info än den som finns på rotels egen hemsida. Tacksam för alla kommentarer, både för och nackdelar!


//air

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/02/19 :  21:50:23  Show Profile Send filkingian a Private Message
Jag hade en 990 för- och slutstegs kombo innan och jag tyckte att det var mycket kraft i dem, men det lät lite skarpt. Spela högt gick det verkligen, men det tråkiga var att på försteget så spelades inte hela registret innan volymratten var på kl. 10 (står i 990 manualen) och då var volymen redan rätt hög! Vet dock inte om det är samma komponenter i 970:n.

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2004/02/20 :  07:23:07  Show Profile Send Henrik A a Private Message
Hade också ett RB990 slutsteg som var kombinerat med ett RC971 försteg.
Försteget var väl ingen höjdare direkt. Grovkornigt i upplösningen och disade ljudet vid lite högre volymer (långt ifrån högtalarens smärtgräns)
Slutsteget var löjligt starkt, saknade finess och upplösning men en god arbetshäst och troligen perfekt som en billig kompromiss till den effekthungrige.

"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page

Smulgeten
Member

162 Posts

Posted - 2004/02/20 :  13:17:59  Show Profile Send Smulgeten a Private Message
Jag har just sålt av en rotel rc995 rb991 kombo och de drog åt det ljusa hållet så gillar man det så är de en bra kombination. Men som tidigare inlägg visat så lär man dra upp för att det skall låta bra. Men som budgetalternativ så borde det vara bra, iaf bättre än nån hembioreciever. Om man parar dem med lite mörkare högtalare kan jag tänka mig att det låter bra
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/02/20 :  16:33:36  Show Profile Send luften a Private Message
Ok, tack för svarena. Nåja, köpte iallfall, så förhoppningsvis kommer det ett paket med posten så småningom. Det är iallfall en uppgraderingen från hembiorecievern, och det går juh alltid att byta opp sej senare :)

Smulgeten: vad fick du för den kombinationen?

//air
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000