HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 The Perishers-Let there be morning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2004/02/14 :  11:06:17  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Lite "ny" Musik som satte sig som en fläskläpp

Var inne i stan för att köpa upp mig på lite ny musik, tanken var Sofie Z och Seal IV. Då kom mna in i en av skiv affärerna och lullade runt och tittade på all musik samtidigt som nåt spelad...
15 minuter senare var man på väg till systemet för att köpa lite sperituosa. Men vad händer jag vänder halvägs för att gå till baka och köpa skivan de spelade, den satt lixom fast.

Fick reda på att det var en svensk grupp (från Umeå tro jag).
Varför hadde jag aldrig hört dem för denna grupp var ju OTOLIGT bra.
Hur låter de då tja, mna kan kan ske säga att de låter som en blaning av Cardigans, Travis o Sofie Z. De är lite melankoniskt med bra texter och bra inspelning (tycker jag). Ok lite mer o vad man INTE får missa om man nu blir sugen på att kolla in skivan...

9an som heter Pills, är fantastiskt bra den kna mna börja med att lyssna på Detta är en du ett med Sara Isaksson som gör att man bar vill höra mer. Den har en akustisk gittar san bara sveps med i...

Sen föreslår jag att man låter spelaren forsätta och ta 10an när man ändå håller på. Den Heter som allbumet Let there be morning och är oxå relativt lugn och harmonisk.

Om mna nu inte köper skivan direkt så kan jag rekomendera låt 4 My heart som oxå är helt outstandig.

Om ni dock är ute efter nåt med mer drag i så köp en annan patta, men lyssna gärna man vet alrig när nåt faller en på läppen

Hoppas att denna presentation har varit något sånär givande, de är ju min första...

/N

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2004/02/14 :  13:01:15  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Hörde Perishers på P3 för första gången för något år sedan när dom släppte sin första EP, jävla fräkt skivomslag var det till den skivan måste jag säga, och blev helt betagen. FROM NOTHING TO ONE hetter deras debutplatta. Ta och köp den också och se om du kan få tag på EP:n också.

Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com
Go to Top of Page

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2004/02/19 :  09:53:41  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Hoppsan en hifi miss

Testade skivan i en ny cd spelare av 10kkr klass och vad hör man BRUS.
S**t oxå när musiken är så bra och inspelningen är så sunkig nu hör jag bara det bruset, så den sunkiga cds kanske får stå kvarNäääää.

/N

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000