HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Chet Baker...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/02/04 :  13:47:23  Show Profile Send HEGE a Private Message
Hej allesammans!

Hittade en skiva "Romantic Moments, The Very Best Of" med den ovannämnda artisten i rea back för några dagar sedan. Gillar skivan starkt med Chet Bakers sång och lite lågmälda texter. Jag gillar även enkelheten i musiken som enligt mig är "simply great".

Nu skulle jag gärna vill ha lite tips på lite andra Chet Baker skivor man bara inte kan leva utan. Förslag på liknande artister tas även gärna emot. Skivor av god ljudkvalite är ett stort plus!

/Henrik

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2004/02/04 13:49:40

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/02/04 :  19:46:11  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Finns en skiva som heter "Young Chet" helt ok.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/02/04 :  21:13:28  Show Profile Send svejk a Private Message
Rekomderar en film med Chet Baker Lets get lost. En av de bästa musik rullar jag sett. Vet inte om den finns på DVD.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2004/02/05 :  09:46:56  Show Profile Send JesseX a Private Message
Kenny Rankin kunde kanske vara värd att kolla upp. Han är också en lite lågmäld jazz-sångare med bra röst.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2004/02/17 :  11:24:27  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
WITH 50 ITALIAN STRINGS är musikaliskt bra men ljudet är tyvärr under all kritik på mitt exemplar.

Däremot kom en trilogi album vid namn Quartet Live 1-3 på Blue Note för några år sedan som sägs vara bra såväl audio- som musikmässigt. Inspelade 1953-54.

Även samlingen Songs for Lovers från 1997, inspelad på 50-talet, är bra.


SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/02/19 :  01:48:43  Show Profile Send HEGE a Private Message
Tusen tack Boergars och alla andra om deltagit!

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2004/02/19 01:50:04
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000