HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Prisvärd högtalarkabel sökes!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2004/02/10 :  14:45:59  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Hej alla forumrävar!

Står i begrepp att införskaffa ny högtalarkabel då mina gamla e ett par meter för korta.. Då jag är student tänker jag inte lägga några stora summor utan runt 100-lappen per meter vore lagom..

Problemet är att jag inte vet var jag ska börja, finns ju en uppsjö och när man rör sig i detta prissegmentet känns det inte som om man kommer att få provlyssna så mycket. Hursomhelst så har jag ett par carlsson Oa51.3 som drivs med ett par Silver Night. Skulle vilja ha tag i en varm och spelglad kabel som inte är spretig och irriterande.

Någon som har några förslag? Mycket tacksam i så fall

MvH / Martin

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)

Iqulah
Member

162 Posts

Posted - 2004/02/10 :  15:08:48  Show Profile Send Iqulah a Private Message
Jag tycker Audioquest Type 4 är en mycket trevlig kabel utan spretigheter och andra irritationsmoment. Tror den kostar 70-80 kr/m.

Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/02/10 :  15:09:49  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message