HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Joss Stone-"Soul Sessions"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/02/09 :  21:43:22  Show Profile Send f95toli a Private Message
Efter att ha läst en del om denna brittiska 16-åring så blev jag så nyfiken att jag inte kunde låta bli att köpa skivan "Soul Sessions"
Jag är inte speciellt förtjust i 70-tals soul (eller soul överhuvudtaget för den delen) men Stone sjunger alldeles fantastiskt bra.
Visserligen är det en cover-skiva med "klassisk" soul (som jag iofs knappt hört förr) men i ärlighetens namn bryr jag mig inte när det är så bra. Att en 16-årig brittiska kan sjunga den här typen av musik är en rejäl prestation. Att hon backas upp av en hel drös skickliga och namnkunniga musiker gör inte saken sämre.

Rekommederas även om till dem som "normalt" inte lyssnar på soul.

Jag är vad nyfiken på vad ni som lyssnar på 70-tals soul tycker om skivan?

Edited by - f95toli on 2004/02/09 22:50:45

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/09 :  23:02:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag hoppas att skivan finns i brevlådan imorn. Den släpptes väl NYSS i sverige ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/02/13 :  01:02:09  Show Profile Send Babar a Private Message
Läste om henne i NSD idag...måste nog beställa den:-) Alla verkar ju vara lyriska över hennes röst. Hon vann visst den brittiska "Sikta mot stjärnorna" och blev känd efter det.
Hur är ljudet på skivan?
Är arrangemangen bra? Jag gillar inte riktigt om man "moderniserar" soulklassiker för mycket - soul ska ju fortfarande vara soul, det ska vara blås och mycket känsla i arrangemangen. Då är det kul att lyssna på:-)
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/13 :  03:27:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Skivan har gott hela dagen hemma, och lär nog fortsätta imorn, då jag skall ta en SERIÖS lyssningsstund. Man kan enkelt säga att detta är en riktig soulröst.
Helt i min stil.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000