HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Demomusik på mässan?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sveli
Member

129 Posts

Posted - 2004/02/09 :  21:44:43  Show Profile Send sveli a Private Message
Var det någon speciell demo skiva som spelades på High End mässan som fick er att säga

- "Wow, vad var det? Den måste jag kolla"?

Upptäckte ni någon ny, bra musik som var bra inspelad?

Mvh /Sven

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/09 :  21:51:59  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ja! "Blue Man Group" som demades inne hos Sontec under JMLab-demot intresserade mig rejält. Det har spytts rejält mycket galla över Sontecs hemmabiosatsning på mässan, men åtminstone den demon imponerade på mig.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/09 :  22:47:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hittade en hel del nya gobitar. Dansken, som jag inte har nåt namn på, inne hos Best Sound körde en del bra saker.
Sen var det en OPUS 3 platta, som jag köpte på plats. På nåt konstigt sätt lät det itne lika bra hemma... :(

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/10 :  05:12:32  Show Profile Send Bravo a Private Message
Dansken körde dels ett eget hopkok på en egen sammansatt skiva, dels "The Weavers" med Pete Seeger.
"The Weavers Reunion at Carnegie Hall: 1963 [LIVE]"
tror jag att det var.

Bravo
Go to Top of Page

Rickard Ståhl
Starting Member

4 Posts

Posted - 2004/02/10 :  12:49:43  Show Profile Send Rickard Ståhl a Private Message
Hm, jag ställer mig frågande till vissa utställares musikval. En del kör ganska bra skivor medans andra är fantasilösa och förutsägbara. Ett exempel på det senare är när man demonstrerar
Audiovectors högtalare och Arcams elektronik. Detta var fjärde mässnan på två år (Tre High End och en Arkenmässa) och vid samtliga tillfällen har man kört exakt samma skivor vilket jag tycker är ganska trist. Nu höll man sig förvisso till endast tre låtar då man bara spelade varje stycke i en minut innan man koppladde in nästa högtalare i Audiovector´s uppgraderingsbara serie. Låtarna var Madonnas "You´ll see", Bruce Springsteens ganska mediokra "57 channels (and nothin´on) samt någon instrumental låt från soundtracket till "Dead man walkin".

Och visst, Kraftwerk är högaktuella just i dessa dagar men blev lite väl mycket när man hörde "The Robots" och "The model" var femtonde minut.

Ett stort plus till dom som låter besökarna få spela sina egna skivor.

rs
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/02/10 :  17:41:27  Show Profile Send 10 a Private Message
Jag fastnade lite för ML-danskens första låt vid hans första demo på lördagen, men tyvärr har jag ju glömt bort vad den hette. Det var i alla fall en kvinna som sjöng, förnamnet har fem bokstäver och inspelningen led av tämligen trista siblianser. Någon som vet?
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/02/10 :  17:58:54  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
Fastnade totalt för Billy Idols akustiska framträdande av Rebel Yell. Detta demades i Pause rum på Canton. Någon som vet vilken titel det var på DVDn?

Sen lirade Sladd 2 konserter på DVD som jag fastande för också. Den ena var tre mörka grabbar som lirade blues som bara attans. De hade en trummis som bankade på som bara den.
Den andra var tre personer som lirade akustiskt vara en kvinna som sjöng.
Någon som vet vad detta var för något???
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/02/10 :  18:45:50  Show Profile Send Mattias a Private Message

På mässor som denna brukar man snappa upp en del godbitar vad det gäller musik, det är värdefullt. Har alltid penna och papper redo för att logga sådant.

Några små tips:
På DVD gillade jag Blue man group, snacka om rörspel! Spelades vad jag vet i det stora JMlab rummet samt hos Björn via SF Cremona.

Hos BestSound måste jag ge Dansken en stor eloge, att visa vilken låt samt vilken skiva som spelas på via projektor. Kanon, bara och skriva upp och iväg å handla

Pink Triangle skivan som spelades i Halcro/Eggleston rummet var trevlig, blandad musik/och annat rassel men framförallt fint inspelat

En annan goding för jazzälskare, Cassandra Wilson & Jacky Terrasson - Rendezvous
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000005H8Q/qid=1076434405/sr=1-10/ref=sr_1_10/102-0289330-7440925?v=glance&s=music
Har för mig att den spelades i rummet med Acapella högtalare drivna av Normaelektronik

/Mattias

Edited by - Mattias on 2004/02/10 20:49:14
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/02/11 :  01:42:50  Show Profile Send Babar a Private Message
fatpipe: Kan det akustiska med kvinnliga sångerskan ha varit live-dvd'n med Alison Krauss & The Union Station?
Den finns även på SACD och CD på tex. www.cdon.com

Var ej på mässan själv, men såg på en bild här på forumet att de körde Alison Krauss-dvd'n. Bilden är inlagd av Mr Ekan och finns ungefär halvvägs ner på sid 2 i denna tråd: http://hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25535&whichpage=2

Kan för övrigt rekommendera alla hennes plattor om man gillar bluegrass/akustiskt De ges ut på Rounder Records.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/11 :  02:09:05  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vad heter DVDn med "Blue man Group" ?
Hittade en på cdon.com http://www.cdon.com/product.phtml?prod=287654, undra om det är denna.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/11 :  03:36:37  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jo, Pete Seeger m.fl. väckte väl minnen från barndomen.
Däremot undrar jag vilken inspelning dansken hade med sitt Bösendorferpiano?

Bravo
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2004/02/11 :  19:20:47  Show Profile Send srv a Private Message
fatpipe; Billy Idol. Jag tror det var "BILLY IDOL - Vh1 Storytellers", är dock ej helt säker, såg denna på TV utomlands för nåt år sedan. Den föll i glömska men på Mässan blev man sugen igen....... Finns t.ex här:http://www4.cd-wow.se/detail_results.php?product_code=1583
Edit, den var en CD, opps! DVDn finns på Ginza.se
Mvh, SRV

Texas Flood........

Edited by - srv on 2004/02/11 21:17:37
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/11 :  21:29:35  Show Profile Send Ayn a Private Message
Zalve, precis den är det. Ska inhandlas snart...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000