HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Wendy&Lisa
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

struts
Member

315 Posts

Posted - 2004/02/13 :  11:52:55  Show Profile Send struts a Private Message
Har suttit och gått igenom mina skivor lite extra eftersom jag är lite lämpligt sjuk och plockade fram en "gammal" favorit nämligen "Eroica" av och med Lisa Coleman och Wendy Melvoin. Upptäckte dom av en slump när jag zappade på Tv´n nångång kring 1990 då dom medverkade i nåt nöjesprogram isamband med en sverigeturne´och det gjorde starkt intryck på mig, kanske var det nån på forumet som såg dom live?
Om jag inte har helt fel så spelade dom med Prince i mitten av 80talet och det kan man, om dom gjorde det, känna igen i deras musik, Prince var nog åtminstone en inspirationskälla skulle jag tro.
Dom har gjort fyra album men "Eroica" från 1990 är pärlan som kommer att stå sig länge framöver, dom andra har visserligen en och annan mkt bra låt som tex "Lolly Lolly" som var en av deras hit´s och just den låten är verkligen kanonbra.
Musiken på "Eroica" är omväxlande, läckert producerad och arrangerad och det känns som om dom verkar haft kul när dom gjorde plattan och att sen Bob Ludwig står för mastering borgar för ett bra ljud.
Gillar du bra popmusik så kan jag varmt rekommendera "Eroica", om du snubblar över den så tveka inte.
Rekomenderas/struts

SW
Member

542 Posts

Posted - 2004/02/13 :  16:04:18  Show Profile Send SW a Private Message
Jo jag har ett par av skivorna, bla Eroica. Den brukar ibland finnas på loppisar och skivbörsar för någon tia.

S
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2004/02/13 :  22:07:46  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Om jag inte har helt fel så spelade dom med Prince i mitten av 80talet"

Helt riktigt, se http://www.warr.org/wendyandlisa.html för mer info.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000