HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cd-spelare...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HenkesHiFi
Member

60 Posts

Posted - 2004/02/09 :  20:34:21  Show Profile Send HenkesHiFi a Private Message
Hej!

Lurar på att komplettera anläggningen (Arcam A85, Audiovector M3 Super) med en trevligare källa än den gamla Marantz CD4000 jag f n har.

Några spontana rekommendationer (givet kombon ovan)? Innan lyssningsrunda är jag inne på Arcam CD73, Nad C542 men vill inte hamna i en sidledes förflyttning vs min nuv. källa. I så fall kanske det är bättre att invänta skatteåterbäringen i höst och kolla efter något i klassen 10-15 k i st. Någon som hört Naim CD5i?

Tack på förhand för kommentarer och i synnerhet från er med erfarenhet av Arcam amps (gärna med Audiov. högtalare.).

Mvh
Henrik

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/02/09 :  21:20:58  Show Profile Send SebastianG a Private Message
AH!
Du har ju grunden till en Njoe Tjoeb... Bara att köpa uppgraderingskittet! Behöver väl knappast någon närmare presentation, men annars kan du ju börja med att kolla härhttp://www.audioreview.com/PRD_125042_1586crx.aspx#reviews
Över 100 nöjda användre

Mvh Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman

Edited by - SebastianG on 2004/02/10 16:09:46
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2004/02/09 :  22:45:25  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jag har hört Naim CDi men det var i ett system bestående av Naim CD5i Nait5i och Linn Ninka jag tyckte det var en mycket rolig kombination att lyssna på. Hur den är separat vet jag inte men den är nog inte dålig då heller.

www.selleri.de
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/02/09 :  23:03:06  Show Profile Send KennethS a Private Message
Kliv du upp till Arcam CD82T istället. Klart mycket bättre cd-spelare än 73. Äger en sådan själv och är väldigt nöjd.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Per G
Member

257 Posts

Posted - 2004/02/11 :  07:15:31  Show Profile Send Per G a Private Message
Kan rekommendera att du provlyssnar en beg Naim CD3. En spelare som kör åttor runt Arcam spelarna och fungerar bra med Arcam amps. Har för mig att jag såg en beg på HiFi Art nyligen? Tänk på att den måste vara uppvärmd minst 3 dagar innan den börjar "sjunga" riktigt! Kall låter den inte bra.
/Per

You're nobody without a Naim
Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2004/02/11 :  13:02:12  Show Profile Send mapem a Private Message
Håller med, har en sån (CD3 alltså). Mycket nöjd med hur den återger musiken på ett, ska vi säga, innerligt sätt. Rytm och klangfärg förmedlas utan begränsningar. Om den har några nackdelar så är det väl att man aldrig ska stänga av den för att den ska låta bra, och att man måste hålla reda på den lilla pucken. Utan puck går inte skivorna att spela.
Go to Top of Page

Per G
Member

257 Posts

Posted - 2004/02/11 :  15:30:44  Show Profile Send Per G a Private Message
I prisklassen 10-15 K så kan du hitta beg Naim CDI, CD2 eller kanske tom CDX. Då pratar vi riktigt roliga spelare.
Hade en CDI hemma för ett par veckor sedan, klart kanonljud för 9K. Den står nu hemma hos en ruskigt nöjd lillebror!
/Per

You're nobody without a Naim
Go to Top of Page

HenkesHiFi
Member

60 Posts

Posted - 2004/02/11 :  17:49:33  Show Profile Send HenkesHiFi a Private Message
Tack för tipsen!


Mvh
Henrik
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000