HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 OTL Hörlurs-Stärkare (Bilder)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/02/06 :  15:59:01  Show Profile Send mace a Private Message
När Jag blir stor och har utbildat mig till ingenjör....DÅ...

Under tiden tittar jag på tjusiga bilder och läser erotisk text

En bild från HeadWize,


Länk till HeadWize artikeln Här

En variant såld på Epay-USA Här


Mummaaaaaaa !

M

Edit: Nu är kärestan lite sugen på en sådan som är till salu på ebay, istället för Shure VRM15XVRZ?? P-uppen hon tänkte att jag skulle ge henne i födelsedagspresent !!! Ho Ho Hooo

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2004/02/10 17:27:49

x8668k
Member

118 Posts

Posted - 2004/02/06 :  16:08:26  Show Profile  Visit x8668k's Homepage Send x8668k a Private Message
AAAAARGH, posta inte sånt där, jag får så dyra idéer.

Trevligt, väldigt trevlig.

Guldfiskminne...
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2004/02/06 :  20:35:56  Show Profile Send Mindless a Private Message
Det där är en s.k Blue Hawaii eller Weeble. Byggd av Kevin Gilmore (om ni inte läst på headwize) och den är för elektrostat lurar (Stax SR-3030 / 4040 / 007, HEV90 aka Orpheus) och inga andra hörlurar. ca priset på den där saken ligger runt 15000kr om du inte har någon del av den (vilket är mycket pengar för ett DIY bygge till hörlurar) visserligen existerar det inte någon bättre elektrostat amp i världen bättre än den där. Finns dessutom en kraftfullare version med EL34'or istället för 12AX7'or som rör.
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2004/02/06 :  20:37:48  Show Profile Send Mindless a Private Message
Har uppdaterar schema på den om du är nyfiken, skulle kunna maila dig dom om du har planer att bygga den
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/02/07 :  11:12:50  Show Profile Send mace a Private Message
Mindless, Har Du haft glädjen att lyssna på den?

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2004/02/07 :  18:40:33  Show Profile Send Mindless a Private Message
Nej. Vet ingen i sverige som äger/har byggt en sån där sak. Men jag har läst många recensioner av den på headfi.org och andra hörlurs associerade hemsidor så jag har en liten aning om hur den låter. Men det finns en till också som kan konkurera med den saken och den heter Egmont Signature (finns just nu bara 1.ex i hela världen av den)
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/02/08 :  16:19:47  Show Profile Send mace a Private Message
Mindless, Du har Pm

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/02/09 :  23:25:44  Show Profile Send mace a Private Message
Någon som vet vad det är som kostar mest?? Transformatorn kanske? eller är det summan av kardemumman

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2004/02/10 :  19:57:23  Show Profile Send Mindless a Private Message
Ja, transformatorerna kostar en del, skulle tro minst 600 för den mindre, vet inte med den stora men den har rätt saftigt med kraft, 1200V (som mest tror jag) Sen kostar ju rören en del, ska du ha 4st EL34'or kostar det ju en del (vet inte exakta priset på dom) men det kostar minst 1000kr, och sen 12AX7 rören kostar väl från 80 - 200kr styck. Sen har vi kommit till den punkt att du skall troligtvis ha en rätt saftig volympot vilket kan kosta minst ett par hundra. Sen har vi kommit till det mest knepiga av allt, fixa ett uttag till lurarna (knepigast om du har Stax SR-007 aka Omega 2) för den är speciell, de andra stax lurarna har exakt likadana men Omega 2 skiljer sig på något sätt, vet inte vilket. Sen innuti ska du ha en massa kabel som ska tåla den extremt starka strömmen som går i den (kostar inte så mycket men det blir dyrt i slutändan) sen alla resistorer, opamps och allt sånt där, pengarna far iväg, såg jag bara med mitt lilla amp projekt som jag beräknade skulle kosta strax under 2000kr, men pengarna far iväg och i slutändan kommer det ha kostat mig minst 2500kr.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/02/13 :  00:03:25  Show Profile Send mace a Private Message
Efter trevligt svar från designern själv, Kevin Gilmore, så kan jag lungt säga att det INTE blir något inköp på epay

Fransk mat smakar bäst i Frankrike

Tackar +++ till Mindless

M

Hmmm, Annikas födelsedag närmar sig snabbt, får väl börja titta efter Shure p-uppen igen

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000