HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Inhandling av produkter i Kina
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/02/05 :  20:20:36  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Är det nån som känner till ett bra ställa att handla förstärkare och dyligt i Hong Kong och Guangzhou? Är exempelvis Sheng-Ya billigt som f.. där? Det börjar nämligen bli dax för en sväng dit igen och istället för att slösa med dyrbar tid kanske någon kan rekommendera några vettiga affärer med bra priser - inte á la Mong Kok kanske

Lika bra att tacka på förhand

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2004/02/05 :  22:29:26  Show Profile Send Nagra a Private Message
inte a´la Mongkok.....
Central Hk passar kanske??

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/02/05 :  22:39:08  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Nja, det förekommer ju en del kopior där... vill ju helst komma hem med riktiga prylar!

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2004/02/05 :  22:53:43  Show Profile Send Nagra a Private Message
Om du är i Kina kommer du säkerligen hem med kopia, men i HK är chansen liten, inte på tal om noll.
Finns ju många seriösa hifi handlare där omkring.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/02/06 :  18:43:21  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Exakt - nån som vet nån bra hifi-förhandlare där?

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/02/06 :  21:13:08  Show Profile Send molsson a Private Message
Jag köpte mina vincent i hk. True sound i hong kong, finns på två ställen, bla. causeway bay. Vincent och sheng-ya kostar under hälften i hk.

/Marcus

No hay banda!!
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/02/06 :  21:48:18  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
molsson - härligt, det var det jag ville höra =)

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2004/02/07 :  01:58:09  Show Profile Send Nagra a Private Message
Gran castle commercial centre, ligger i Mongkok. Där har du bla Excel hifi, som är generalagent för mark levinson, krell. mfl.
Queens road (middle), där ligger många hifiaffärer, kommer tyvärr inte ihåg nummer, eller exakt adress, kan bara gå dit, men där ska bla generalagenten för Audioresearch ligga, goldmund shop.
Ocean centre i Tsim sha tsui har ett par bra hifi affärer.
Själv beställde jag mina grejer från chinese club, som ligger i Mongkok.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2004/02/07 :  01:59:39  Show Profile Send Nagra a Private Message
Ett tips är att köpa en hifi tidning i Hk, och titta på annonserna, där brukar det finnas adress på eng.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

MrOhm
Member

139 Posts

Posted - 2004/02/07 :  10:16:10  Show Profile Send MrOhm a Private Message
Hur var hemsidan om Sheng Ya produkter igen? vet att det kom upp en g¨ång på forumet?

glööööm det, hittade det.

Edited by - MrOhm on 2004/02/07 10:20:26
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/02/07 :  10:28:12  Show Profile Send Aton a Private Message
Hur får ni hem grejorna från Hongkong? Handbagage funkar väl inte?
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2004/02/08 :  11:04:24  Show Profile Send crion a Private Message
Riskfyllt, jag checkade bara in dem. Köpte en liten microstereo i london senast.. Köp världens största väska, lägg ned alltmöjligt stötupptagande material, handdukar etc.. Checka in.. Men jag skulle nog inte våga göra det med några dyrare grejer om jag inte fick ta dem som handbage i business class..



Edited by - crion on 2004/02/08 11:06:28
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000