HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bäst DAC 963SA vs. Sony VA777ES?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2004/02/05 :  09:19:04  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Detta är en teoretisk fråga gällande kvaliteten på Digital-analogomvandlaren...

Sony TA-VA777ES är ju en ganska juste best, som förvisso är lite gammal men välbyggd. Den har en bra "Analog Direct" såväl som egen DAC förstås.
Sittandes med en963 SA med sin "upsampling" etc. så undrar jag Rent teoretiskt vilken av komponenterna borde ha bäst DAC. Dvs. skall jag köra Analogt eller koaxialt emellan? (man kan max köra upsampling till 96Khz om man skall köra digitalt, annars 192)

/MI

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2004/02/05 :  09:24:39  Show Profile Send Nagra a Private Message
Är 963 en philips?

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2004/02/05 :  11:04:17  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Är teorin viktigare än det faktiska välljud som den kombination i detta avseende kan ge ? varför inte låta örat avgöra.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2004/02/05 :  11:26:25  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Det är en Philips....och jag vill dubbelkolla mina öron....

/MI

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/02/05 :  11:45:58  Show Profile Send MartinH a Private Message
Bara för att det är uppsampling osv så behöver det inte betyda att det är det bästa.. Det har varit lite hysteri tycker jag på den senaste tiden att det blir sååå mycket bättre om man sätter i uppsamplingskort osv, det är inte det som gör det utan hur produkten i övrigt är och hur all delar spelar tillsammans....
Ta tex en utav de absolut bästa cdspelarna i välrden idag, Naims CDS3, den har inte ens i närheten av sånt, men spöar ändå det mesta på marknaden..

Så jag säger nog likså, pröva själv, det är du som ska leva med grejerna och det du tycker är bäst ska du köra....
Sen har du ju det där med kablaget, kör du likvärdiga kablar, eller är det stor skillnad i kvalite mellan dom ???
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2004/02/05 :  13:32:54  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Hmm, det är ju koaxialt som låter bäst, mera lugnt osv. Det känns bara lite surt att "utvärderingen" mellan olika spelaralternativ gjordes analogt....

/MI

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000