HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Unico cd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

new order
Member

238 Posts

Posted - 2004/02/03 :  00:02:54  Show Profile Send new order a Private Message
Jag undrar om det är någon som har några erfarenheter av dessa cd-spelareVilka företag säljer dessaVad är det för karaktär på ljudet

undrar en nyfiken New Order

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/02/03 :  00:06:44  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Golden Age säljer väl dem

http://www.goldenagemusic.se


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/02/03 :  09:10:37  Show Profile Send molsson a Private Message
Skicka ett PM till cop. Han har en.

No hay banda!!
Go to Top of Page

COP
Member

82 Posts

Posted - 2004/02/04 :  20:04:23  Show Profile Send COP a Private Message
COP här!
New order svarar här istället!
Så här skrev jag 5/9-03 "Jämfört med Thulen så var den nog bättre på dom flesta punkterna! Det var lite granna som att ta bort en matta framför elementen, fast diskanten fortvarande var mjuk o behaglig.
Jämfört med Primaren blev det så jäkla mycket roligare att lyssna...kändes lite som att någon hällt sirap i spelaren.
Observera att detta är mina högst personliga intryck och Thulen, Primaren kanske är helt rätt med annan kringutrustning, rum….
Använd kringutrustning:
Mini Utopia, Audiovector M3 Avantgarde, Amplifix, Primare 30.x, Harmonic och audioquest kablar."

I grova drag så består mina intryck.
I dag så skulle jag beskriva ljudet så: Bra driv, mjuk i toppen, öppet mellan register.
Har inte haft några kvalitetsproblem alls. Fjärrkontrollen funkar utmärkt och spelaren läser alla skivor utan problem, den har kanske missat ett tjugotal gånger men det har bara varit att prova igen. Det enda problem som jag vet folk haft är att spelaren har tagit i mot signaler från andra fjärrkontroller och då exempelvis hoppat fram en låt när videokontrollen använts.
/COP
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2004/02/04 :  20:21:15  Show Profile Send ninja a Private Message
Konstigt? Fjärkontrolen använder sig av radiovågor och inte infraröda signaler!?

Det enda problem som jag vet folk haft är att spelaren har tagit i mot signaler från andra fjärrkontroller och då exempelvis hoppat fram en låt när videokontrollen använts.
/COP


Fick väldigt bra betyg i "Bild&Ljud hemma", har CD-ROM drivverk.
Go to Top of Page

COP
Member

82 Posts

Posted - 2004/02/04 :  20:28:34  Show Profile Send COP a Private Message
Såvitt jag vet så använder min infraröda signaler.
Tror du tänker på Unison Research förstärkare.
/COP
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/04 :  20:47:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tycker att priset borde kunna bli klart lägre om man använder en CD-ROM drive, vilken inte kan kosta många kronor. Tror det var en ASUS drive.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2004/02/04 :  21:21:54  Show Profile Send ninja a Private Message
Det var fel av mig.

Såvitt jag vet så använder min infraröda signaler.
Tror du tänker på Unison Research förstärkare.
/COP


Jag tänkte på Unison Research Unico CD spelare men trode att den använder också radivågor.

Edited by - ninja on 2004/02/04 21:25:42
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2004/02/04 :  21:35:30  Show Profile Send ninja a Private Message
Tycker att priset borde kunna bli klart lägre om man använder en CD-ROM drive, vilken inte kan kosta många kronor. Tror det var en ASUS drive.

Varför? Betalar vi inte för ljud istället för komponenter som används? Och sedan, den väger en hel del (11kg) så det finns fina grejer i den. Eller...?
Go to Top of Page

new order
Member

238 Posts

Posted - 2004/02/04 :  23:03:02  Show Profile Send new order a Private Message
quote:
Tycker att priset borde kunna bli klart lägre om man använder en CD-ROM drive, vilken inte kan kosta många kronor. Tror det var en ASUS drive.


Meridian har väl cd-rom drive på någon av sina spelare om jag inte minns fel,och Meridian är trots det ingen billig spelare!

Det skulle minst sagt vara intressant att få höra på en Unico men jag undrar vars närmaste lyssnings-ställe finns för en Norrbottning Stockholm,kanske
ibland är det inte skoj att bo uppe i Lapphelvetet!
Tack för ditt svar,COP!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/05 :  06:13:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tyckte att en CD-ROM dirve borde vara billigare än en "vanlig" CD-Drive, och därför ge ett bättre pris till konsument.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/02/05 :  09:18:17  Show Profile Send bjarne a Private Message
hoppade in på Golden Ages hemsida. Tänkte bara rekommendera ett besök i fyndhörnan för hugade...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000