HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 vad har hänt med min thor!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/02/01 :  15:41:46  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Aha Sella, en ny apparat med en repig fjärr.
Trodde först du köpt en bladeliusprototyp, sen en beggad..

Jaja, Sladd & HifiConsult ornar nog det dära åt dig, ellehur!!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

k98_jbn
Member

118 Posts

Posted - 2004/02/01 :  15:49:13  Show Profile Send k98_jbn a Private Message
Var det inte snack om att de första Thor skickades med S.A.T.-fjärrar som blivit över från "fixarna"? Var det en sån fjärr du fick eller stod det Advantage på den?

When knowledge ends, superstition begins
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2004/02/01 :  16:20:52  Show Profile Send ninja a Private Message
Hej,


Låter Thoren mycket bättre än Yamaha?

ja det är bra. den lät bra så lenge den gick! nu får man lysna på yamaha 620. grym skildnad kan jag säga.
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2004/02/01 :  16:54:42  Show Profile Send sella a Private Message
det står sat. jag frågar mig samma sak just nu.är den verkligen mycket bättre

dynamik!!!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/02/01 :  17:18:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
börjar bli arg igen känner jag. Pac

Flames på ett offentligt forum gör att återförsäljaren kan fatta humör för de läser med största sannolikhet också här på forumet. Att de blir aviga emot dig är inte riktigt vad du strävar efter i nuläget...

Två glas isvatten och en snabb promenad runt grannskapet är vad doktorn ordinerar.
Genom att hålla huvudet kallt och låta återförsäljaren göra sitt jobb(garantiåtagandet...) skulle jag tro att du kommer längst.

Jag har själv varit i liknande situationer och det är riktigt svårt att inte bli "lite het om kinderna"... För min egen del har det sällan hjälpt. När man står med facit i handen en tid senare så brukar man tycka att det hade varit bäst att inte brusa upp(även om det är svårt att låta bli ibland...)

Vänligen, Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/02/01 :  18:16:32  Show Profile Send weezer a Private Message
Det är alltid lika tråkigt när man lagt en sjuhimmelsk massa pengar på en pryl, ochså är den DOA eller delvis DOA när man väl får den. Mitt Primare SP31.7 buggar i film heeela tiden nu, men jag kan inte få arslet att skicka den än, då jag kommer sakna det så mkt; CD direkt in i slutsteget är inte nån höjdare.

Varje gång det buggar ser jag alla lusentappar jag lde ut för det, och blir inte mindre glad för det. Men idag har jag iallafall tagit fram lådan, skrivit felbeskrivning; i veckan ska det skickas.

Tror jag iallafall .
Go to Top of Page

Kajsa
Mrs Doubtfire

284 Posts

Posted - 2004/02/01 :  19:44:21  Show Profile Send Kajsa a Private Message
Tråkigt är det när nya grejor inte funkar. Men sådant händer i de bästa familjer. Jag tycker att vi ska låta säljaren få en chans att fixa problemet innan vi slänger skit.
Varför inte glädjas lite istället?:
  • Det finns en "protection circuit" som aktiverats och hanterat ett problem. Bättre än att förstärkaren brinner upp som en enklare skulle kunna ha gjort.
  • Den nya låter bättre än den gamla, även om den nya råkar hålla tyst just nu.
  • Tillverkaren finns i Sverige och är därmed tillgänglig för synpunkter och hjälp.
Nu ska jag berätta om något trevligt som kan få alla belackare att tänka efter en sekund innan dyngmockorna börjar flyga igen:
För någon vecka sedan började volymkontrollen till min Amplifix dumma sig. Ibland tog den tre steg i taget när man vred uppåt. Egentligen spelade det ingen roll, men lite vrid fram&tillbaka kunde man ställa in vad man ville.
Men det är skojigare med felfria saker så jag tog förstäkaren till HiFi-Consult en lördag. När jag åkte därifrån var den fixad (volymkontrollen byttes medan jag väntade). Kostnad 0:-, helt gratis alltså.
Ett vanligt garantiärende? Nej inte riktigt. För det första var servicen snabbare än man kan hoppas, för det andra var det fyra år sedan jag köpte min Amplifix. Heder åt sådan kundpolicy!

Farbror Kjell alias Kajsa
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2004/02/01 :  19:57:37  Show Profile Send ninja a Private Message
Jag frågar om den låter bättre än Yamahan eftersom jag har en 630 och funderar på Thor
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2004/02/01 :  20:24:55  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

En säkring verkar ha gått. Det där fixar sig lätt, bättre det än att bofinken är framme....

Den repiga fjärren vet jag nog hur det hänger ihop även om jag gissar. Vi väntar på de nya fjärrarna i samma design som skall klara alla gamla SAT och Advantage/Bladelius samt alla kommande modeller. I väntan på att de skall komma så får kunden välja mellan ingen alls, en SAT-fjärr eller något annat huset har liggande så länge.

Det torde vara en info-miss av butiken om du inte är informerad om detta. Till varje ny maskin hör självklart en ny fjärr.

mvh

sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/01 :  23:08:01  Show Profile Send Bravo a Private Message
Lös detta med "sladd" nu "sella" så ordnar det sig nog, innan det blir sura miner på ömse håll.

Bravo
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/02/02 :  00:18:10  Show Profile Send henricsson a Private Message
Kajsa, grymt! Det kallas service!

Lite dumt att skrika ut det på ett forum som detta. Det finns väl ingen som kan lösa det förutom säljaren?
Fast det är klart, ibland blir man arg och då är det fint att kunna avreagera sig.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/02 :  08:05:25  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Lite dumt att skrika ut det på ett forum som detta

Okej, nu var det ju en Alingsås-produkt som tillfälligt hamnade i skottlinjen pga att en kund inte var nöjd med två saker: Säkring och fjärr. Men jag förstår inte varför det skulle vara dumt att vädra denna typ av missnöje på ett forum, det är väl bl.a. det sådana är till för? Jag menar: Antingen så är det något missförstånd, någon olycklig händelse eller någon annan bagatell som gör att köparen blir sur, vilket det verkar vara i detta fall, eller så är det något allvarligare. Låt säga att ex. "Erik" i andra änden av Sverige just köpt en likadan, råkat ut för samma typ av problem och ser denna tråd. Ja då framstår plötsligt de bägge herrarnas missnöje som synnerligen välgrundade och andra spekulanter får en chans att dra öronen åt sig samtidigt som ngn representant för återförsäljaren får en chans att i offentlighetens ljus förklara vad som gått snett. Perfekt för alla inblandade!
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2004/02/02 :  18:10:36  Show Profile Send sella a Private Message
Ursäkta jag menade inte att kasta skit, jag tycker Thoren är en underbar maskin. Jag valde mellan 5 olika maskiner, Thoren tyckte jag var absolut bäst, är jätte nöjd med ljudet.
Nu ska jag inte säga något mer på detta forum. Tackar för min tid här, kort men inget för mig, många trodde tydligen att jag var ute efter att smutskasta Thoren men jag var bara ute efter råd.
Tack och adjö M V H Sella.

dynamik!!!
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2004/02/02 :  18:10:45  Show Profile Send sella a Private Message
Ursäkta jag menade inte att kasta skit, jag tycker Thoren är en underbar maskin. Jag valde mellan 5 olika maskiner, Thoren tyckte jag var absolut bäst, är jätte nöjd med ljudet.
Nu ska jag inte säga något mer på detta forum. Tackar för min tid här, kort men inget för mig, många trodde tydligen att jag var ute efter att smutskasta Thoren men jag var bara ute efter råd.
Tack och adjö M V H Sella.

dynamik!!!
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/02/02 :  18:27:36  Show Profile Send marbrink a Private Message
sella: Jag tror inte du var ute efter att smutskasta Thoren! Stanna på forumet! =)
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/02/02 :  18:37:23  Show Profile Send henricsson a Private Message
Är det någon mer än jag som ens påpekat det?
Det var inte på det viset jag menade (tänker sällan igenom vad jag skriver så det kan bli en groda här o där och det brukar inte ta långt tid innan man får höra om det här.. ) Vad jag ville säga att det kanske lönar sig att kontakta säljaren först, löser det inte sig så kan det kanske vara en idé att avreagera sig öppet.

Hurvida det var S.A.T. eller McCormack spelar ju mindre roll även om det förstnämna är extra känsligt i hemlandet.


Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000