Author |
Topic |
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2004/02/01 : 15:41:46
|
Aha Sella, en ny apparat med en repig fjärr. Trodde först du köpt en bladeliusprototyp, sen en beggad..
Jaja, Sladd & HifiConsult ornar nog det dära åt dig, ellehur!! |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
k98_jbn
Member
118 Posts |
Posted - 2004/02/01 : 15:49:13
|
Var det inte snack om att de första Thor skickades med S.A.T.-fjärrar som blivit över från "fixarna"? Var det en sån fjärr du fick eller stod det Advantage på den? |
When knowledge ends, superstition begins |
|
|
ninja
Member
2476 Posts |
Posted - 2004/02/01 : 16:20:52
|
Hej,
Låter Thoren mycket bättre än Yamaha?
ja det är bra. den lät bra så lenge den gick! nu får man lysna på yamaha 620. grym skildnad kan jag säga. |
|
|
sella
Member
147 Posts |
Posted - 2004/02/01 : 16:54:42
|
det står sat. jag frågar mig samma sak just nu.är den verkligen mycket bättre |
dynamik!!! |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/02/01 : 17:18:27
|
quote: börjar bli arg igen känner jag. Pac
Flames på ett offentligt forum gör att återförsäljaren kan fatta humör för de läser med största sannolikhet också här på forumet. Att de blir aviga emot dig är inte riktigt vad du strävar efter i nuläget...
Två glas isvatten och en snabb promenad runt grannskapet är vad doktorn ordinerar. Genom att hålla huvudet kallt och låta återförsäljaren göra sitt jobb(garantiåtagandet...) skulle jag tro att du kommer längst.
Jag har själv varit i liknande situationer och det är riktigt svårt att inte bli "lite het om kinderna"... För min egen del har det sällan hjälpt. När man står med facit i handen en tid senare så brukar man tycka att det hade varit bäst att inte brusa upp(även om det är svårt att låta bli ibland...)
Vänligen, Pac
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
weezer
Member
568 Posts |
Posted - 2004/02/01 : 18:16:32
|
Det är alltid lika tråkigt när man lagt en sjuhimmelsk massa pengar på en pryl, ochså är den DOA eller delvis DOA när man väl får den. Mitt Primare SP31.7 buggar i film heeela tiden nu, men jag kan inte få arslet att skicka den än, då jag kommer sakna det så mkt; CD direkt in i slutsteget är inte nån höjdare.
Varje gång det buggar ser jag alla lusentappar jag lde ut för det, och blir inte mindre glad för det. Men idag har jag iallafall tagit fram lådan, skrivit felbeskrivning; i veckan ska det skickas.
Tror jag iallafall . |
|
|
Kajsa
Mrs Doubtfire
284 Posts |
Posted - 2004/02/01 : 19:44:21
|
Tråkigt är det när nya grejor inte funkar. Men sådant händer i de bästa familjer. Jag tycker att vi ska låta säljaren få en chans att fixa problemet innan vi slänger skit. Varför inte glädjas lite istället?: - Det finns en "protection circuit" som aktiverats och hanterat ett problem. Bättre än att förstärkaren brinner upp som en enklare skulle kunna ha gjort.
- Den nya låter bättre än den gamla, även om den nya råkar hålla tyst just nu.
- Tillverkaren finns i Sverige och är därmed tillgänglig för synpunkter och hjälp.
Nu ska jag berätta om något trevligt som kan få alla belackare att tänka efter en sekund innan dyngmockorna börjar flyga igen: För någon vecka sedan började volymkontrollen till min Amplifix dumma sig. Ibland tog den tre steg i taget när man vred uppåt. Egentligen spelade det ingen roll, men lite vrid fram&tillbaka kunde man ställa in vad man ville. Men det är skojigare med felfria saker så jag tog förstäkaren till HiFi-Consult en lördag. När jag åkte därifrån var den fixad (volymkontrollen byttes medan jag väntade). Kostnad 0:-, helt gratis alltså. Ett vanligt garantiärende? Nej inte riktigt. För det första var servicen snabbare än man kan hoppas, för det andra var det fyra år sedan jag köpte min Amplifix. Heder åt sådan kundpolicy! |
Farbror Kjell alias Kajsa |
|
|
ninja
Member
2476 Posts |
Posted - 2004/02/01 : 19:57:37
|
Jag frågar om den låter bättre än Yamahan eftersom jag har en 630 och funderar på Thor |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2004/02/01 : 20:24:55
|
En säkring verkar ha gått. Det där fixar sig lätt, bättre det än att bofinken är framme....
Den repiga fjärren vet jag nog hur det hänger ihop även om jag gissar. Vi väntar på de nya fjärrarna i samma design som skall klara alla gamla SAT och Advantage/Bladelius samt alla kommande modeller. I väntan på att de skall komma så får kunden välja mellan ingen alls, en SAT-fjärr eller något annat huset har liggande så länge.
Det torde vara en info-miss av butiken om du inte är informerad om detta. Till varje ny maskin hör självklart en ny fjärr.
mvh
sladd
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2004/02/01 : 23:08:01
|
Lös detta med "sladd" nu "sella" så ordnar det sig nog, innan det blir sura miner på ömse håll. |
Bravo |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2004/02/02 : 00:18:10
|
Kajsa, grymt! Det kallas service!
Lite dumt att skrika ut det på ett forum som detta. Det finns väl ingen som kan lösa det förutom säljaren? Fast det är klart, ibland blir man arg och då är det fint att kunna avreagera sig. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
|
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2004/02/02 : 08:05:25
|
Lite dumt att skrika ut det på ett forum som detta Okej, nu var det ju en Alingsås-produkt som tillfälligt hamnade i skottlinjen pga att en kund inte var nöjd med två saker: Säkring och fjärr. Men jag förstår inte varför det skulle vara dumt att vädra denna typ av missnöje på ett forum, det är väl bl.a. det sådana är till för? Jag menar: Antingen så är det något missförstånd, någon olycklig händelse eller någon annan bagatell som gör att köparen blir sur, vilket det verkar vara i detta fall, eller så är det något allvarligare. Låt säga att ex. "Erik" i andra änden av Sverige just köpt en likadan, råkat ut för samma typ av problem och ser denna tråd. Ja då framstår plötsligt de bägge herrarnas missnöje som synnerligen välgrundade och andra spekulanter får en chans att dra öronen åt sig samtidigt som ngn representant för återförsäljaren får en chans att i offentlighetens ljus förklara vad som gått snett. Perfekt för alla inblandade! |
|
|
sella
Member
147 Posts |
Posted - 2004/02/02 : 18:10:36
|
Ursäkta jag menade inte att kasta skit, jag tycker Thoren är en underbar maskin. Jag valde mellan 5 olika maskiner, Thoren tyckte jag var absolut bäst, är jätte nöjd med ljudet. Nu ska jag inte säga något mer på detta forum. Tackar för min tid här, kort men inget för mig, många trodde tydligen att jag var ute efter att smutskasta Thoren men jag var bara ute efter råd. Tack och adjö M V H Sella.
|
dynamik!!! |
|
|
sella
Member
147 Posts |
Posted - 2004/02/02 : 18:10:45
|
Ursäkta jag menade inte att kasta skit, jag tycker Thoren är en underbar maskin. Jag valde mellan 5 olika maskiner, Thoren tyckte jag var absolut bäst, är jätte nöjd med ljudet. Nu ska jag inte säga något mer på detta forum. Tackar för min tid här, kort men inget för mig, många trodde tydligen att jag var ute efter att smutskasta Thoren men jag var bara ute efter råd. Tack och adjö M V H Sella.
|
dynamik!!! |
|
|
marbrink
Member
2873 Posts |
Posted - 2004/02/02 : 18:27:36
|
sella: Jag tror inte du var ute efter att smutskasta Thoren! Stanna på forumet! =) |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2004/02/02 : 18:37:23
|
Är det någon mer än jag som ens påpekat det? Det var inte på det viset jag menade (tänker sällan igenom vad jag skriver så det kan bli en groda här o där och det brukar inte ta långt tid innan man får höra om det här.. ) Vad jag ville säga att det kanske lönar sig att kontakta säljaren först, löser det inte sig så kan det kanske vara en idé att avreagera sig öppet.
Hurvida det var S.A.T. eller McCormack spelar ju mindre roll även om det förstnämna är extra känsligt i hemlandet.
|
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
|
|
Topic |
|