Author |
Topic |
Peter S
Member
1060 Posts |
Posted - 2004/02/05 : 01:33:20
|
Uniper: Jag har AW:s bok hemma, men schemat är handritat i boken, så om du har ett tryckt evt. med kretskort-layout skulle jag vara mycket tacksam. Bernt lyckades med schemat från boken och har även en på gång till mig, men jag är inte like -lik som honom.. |
|
|
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2004/02/05 : 15:05:27
|
Håller med Flint, separata matningspunkter.. Du måste koppla in superreggen annars får du inte tyst med bara en drossel, själv brukar jag med nöd och näppe klara mig med två. Prova och bygg den hard wire, inte så svårt man kan tro och du kan använda en jordbuss som jordas i ingångskontakten. |
Lämnat forumet |
|
|
Uniper
Member
668 Posts |
Posted - 2004/02/06 : 21:59:53
|
Jag har ju en köpe-SuperReg i mitt försteg, så jag har allt material som följer med den. Där finns bl.a. ett handritat schema som dock är lite större och tydligare än det i boken. Det är 5 sidor totalt. Skicka din mail-adress i ett PM så skickar jag över scannade kopior! |
|
|
Peter S
Member
1060 Posts |
Posted - 2004/02/22 : 11:43:16
|
Tänkte bara berätta hur det gått.
Kretsade problemet inn till linie-steget, RIAA:n klarade sig bra ensam. Expertarna (Bosse H. och Bernt) sa det var självsväng, men jag så fortfarande inget på scopet. Så i går var jag hos Bernt, hans oscilloskop går lite högre i frekvens, och då vista sig en snygg självsväng på någre MHz. Bernt föreslog 300R gallerstoppare i stället för 100R, och svänget tystnade, och därmed 90% av problemen. Det är kvar lite brumm som troligen kommer ifrån dålig ledningsdragning, men det går nog att lösa. SuperReggen är inte klar änn, men redan spelar det mycket mycket bra. Spelade till runt midnatt, grannarna var snälla.
Om någon tycker det var skoj kann jag lägge lite bilder upp så småningom. Måste få hjälp av min son med detta.
Tack för hjälpen Bernt, och alla ni andra som ställt upp. |
Edited by - Peter S on 2004/02/22 11:57:06 |
|
|
HLindgren
Member
1143 Posts |
Posted - 2004/02/22 : 11:52:42
|
PeterS: Fick hjälp av Bernt med brum i Tuban, slutade efter han lödat om alla rörhållare, så antagligen var där nån dålig lödning, men det tog 15 år innan den uppenbarade sig.
Så tack igen Bernt |
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/02/22 : 16:22:27
|
Roligt att jag kan vara till hjälp! Jag räknar med att vara välkommen på musiklyssning någon gång. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/02/22 : 17:10:33
|
Förresten Peter, det blir ett jättesnyggt bygge!! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
|
|
Peter S
Member
1060 Posts |
Posted - 2004/02/24 : 13:18:28
|
Javisst Bernt, när som hälst!
Nu går det faktisk ännu bättre . Jag har ju byggd den i trälåda, och på så sätt att rören och et par av konningerna (någre gamla fina svarta WIMA pappers-konninger) sitter fritt på ovansidan, för utseandets skull. Och då är speciellt RIAA:n ganska känsligt för beröring. Nu jordade jag locket från en annan låda och la det löst ovanpå, och då ble det hela mycket tyst och okänsligt, så jag får nog bygga till ett snyggt galler-lock och skärma hela bygget med metallbotten och så.
Så efter mycket förhinder . och mycket lärt, går det mot slutet
/Peter |
|
|
holmgrenstefan
Member
390 Posts |
Posted - 2004/02/24 : 20:51:45
|
låter som det är dags att testa. har läst lite om ditt förstärkar bygge.:) mvh stefan |
[size=1]driver R.A.L
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 00:19:08
|
Det lät ju alldeles förbaskat bra. Luxman fick storstryk!!! |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
Topic |
|