Author |
Topic |
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 18:34:38
|
Inte nog med att min 303 fortfarande bränner motstånd och transistorer, la min CD av också...härligt, inte sant?
Lyfte på bandkabeln mellan huvudkortet och transporten för att kolla hur jag kan sätta dit koax istället. Satte tillbaka och den vill inte spela längre...ser att laserhuvudet hoppar upp-och-ned 5-6 gånger sen är det dött...skivan läses inte in, eftersom den inte snurrar.
Felkod: Err 02 = Focus error
Ska kanske påpeka att jag har lyft ut kretskort och allt en massa gånger...jag stängde av strömmen innan...
Några idéer?
Mvh t |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
Edited by - Zombie on 2004/02/25 19:41:23 |
|
DIYamps
Ej medlem längre
785 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 19:44:23
|
låter som att du ESD skadat driver kretsen för spindelmotorn som driver skivan eller så är det en sketen lödning eller glappkontakt, satte du tillbaka kontakten som den satt innan ? |
|
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 19:57:52
|
Hej DIYamps! Jorå, enda skillnaden att jag racklade lite med bandkabeln på transportsidan också. Annars har jag lyft in och ut kabeln massor av gånger (vilket iofs kan orsaka glapp). Har även racklat lite försiktigt för att se om något händer...men icke. Får la riva ur kortet och kolla efter lödningar och glapp... Mvh |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
Ljudjesus
Member
222 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 20:46:11
|
Jag tycker det låter som glapp i bandkabeln. Är den lödd på ena sidan eller är det kontakter i båda?? |
|
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 22:58:03
|
Kontakter i båda...bandkabel och låsningar Mvh |
|
|
|
Topic |
|