HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Hjälp med referensmätning?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magnus Lindqvist
Member

115 Posts

Posted - 2004/01/31 :  12:51:51  Show Profile  Visit Magnus Lindqvist's Homepage Send Magnus Lindqvist a Private Message
Hej på er!

För några år sen köpte jag en ljudtrycksmätare från Radio Shack som har fungerat bra till att mäta upp subbens frekvensgång i rummet. Men nu har jag tänkt att använda den för att mäta fullregister, och jag hittade då en beskrivning på nätet hur man gjorde. En ny panasonic kapsel införskaffades och den gamla byttes ut, dessutom sitter den nu mera fritt än förut, och förhoppningsvis ska den då täcka hela registret någorlunda linjärt.
Min fråga är om det finns någon vänlig själ i södra Stockholm (helst Södertälje) som sitter med en mätutrustning och då kanske är villig att mäta upp någonting med min ljudmätare. Detta vore jätteintressant, inte bara för mig utan andra som sitter med denna mätare och funderar på en modifiering.

Tack på förhand
/Magnus

http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=Magnus%20L#10291

Magnus Lindqvist
Member

115 Posts

Posted - 2004/02/02 :  09:27:24  Show Profile  Visit Magnus Lindqvist's Homepage Send Magnus Lindqvist a Private Message
Hej igen!

Om jag utökar området så att det gäller hela Stockholm, finns det någon som kan hjälpa mig då?

Tanken är att mätaren ska agera mik+förförstärkare och alltså kopplas till datorn (om det inte framgick förut).
/Magnus

http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=Magnus%20L#10291
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000