HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Focal.JMLab SW700 S. Någon som lyssnat?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2004/03/09 :  23:31:50  Show Profile Send Gottis a Private Message
Den har fått gått för högtryck hela dagen. så när jag kom hem i kväll så började jag prova igen. och nu har det banne mej släppt. parade i hop den med golvarna som går ner till 37HZ och nu märks det att den går ner mot 30HZ som han sa på PLaudio, Snacka om bastryck i sovrummet Så med stor förväntan in med den i hembion i med Godzilla för att testa. Något lite bättre har det nog blivit men man känner inte när Godzilla klampar omkring på gatorna. Vrider man på så att det börjar kännas så är det mer oönskade resonanser än ren bas.
Desutom så börjar man höra var subben står och det vill man ju inte.Men till musik är jag helt nöjd med den.Jag tycker den spelar bättre musik än polarens AudioPro Focus Men till film är det nog det omvända. Får väl springa över till han med 700an och gå ett par ronder mot hans Fikus Kanske skall nämna att här hemma hos mig så trivdes den inte i hörnen utan bäst blev det i mella frontarna och 20CM från väggen
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/03/10 :  02:44:12  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Ja, gör gärna en test mot Focus-subben! Det hade jag nästan betalt för att se och höra!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

peter37
Starting Member

15 Posts

Posted - 2004/03/12 :  12:57:16  Show Profile Send peter37 a Private Message
testat subben med kalibrator skiva den går under 30 hz men den bullrar inte så mycket mellan 20-25hz ,börjar väl vakna ordentligt först vid 28-29 hz om man nu kan lita på the calibrator ? sett ca 10 filmer den behöver inte skämmas alls i en scen i open range känns det som man själv blir skjuten i skallen (bra eller? ) jag kan leva med att den inte går ner till 16 hz , det mesta mullret i filmer går nog inte så lågt eller ? ska skicka i väg familjen snart då kan jag börja laborera med placering osv nu står den mellan frontarna finns säkert bättre placeringsalternativ, hur som helst jag är nöjd med min jmlab man får vad man betalar för (som vanligt) nästa steg är ju subbar i 10 tusenkronors klassen . sen bor jag i hbg om nån vill låna och testa går det nog att fixa mvh p . ps nu är det ett års extra garanti på jmlab produkter dock får man höra av sig till pl audio enl annons i pressen
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/03/12 :  20:46:21  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Tack Peter för minirecensionen!

Open Range är grym i slutet! Vilket j**la tryck!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000