HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 jaha, då blev man besviken på en uppgradering
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/01/29 :  22:52:47  Show Profile Send Ayn a Private Message
Hehe, ekman, lika ödmjuk inför olika människors preferenser som alltid

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/01/29 :  23:47:10  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
quote:
Jag håller inte riktigt med fatpipe om hans beskrivning om inbränning av kablar vid första gången inte har något med kopparledaren och att det bara är skärmen som ”sätter sig”. Frågan är om det finns någon tillförlitlig förklaring på detta.



Detta var den förklaring som jag fick av Tara Labs grundare iaf. Och dom använder vad jag vet inga "hårda" material i merparten av sina kablar. Kommer tyvärr inte ihåg den exakta förklaringen som han hade.

Jag är väldig opartisk i denna fråga.
Men de kablar som jag har i min anläggning har mått bättre efter lite inspelning.

Men detta med inspelning tror jag skiljer sig väldigt mycket till och från kabel. Kanske därför många har olika teorier och intryck. Men ett hett ämne är det att diskutera allt.

Jag tycker det verkar som att de flesta tillverkarna anser att inspelning påverkar deras kablar tex Nordost mm. Eller har jag helt fel då?


Edited by - fatpipe on 2004/01/29 23:50:47
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000