HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi - intresserade i värmland
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/01/29 :  23:35:53  Show Profile Send nin a Private Message
Bästa vore väl med en litet träff hemma hos någon (gärna i "mitten" av värmland, alltså runt K-stad) innan man tar en större träff. Eller vad säger ni?
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/30 :  09:19:11  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Per2
sladd

ni har PM.


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/30 :  09:33:45  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Hej igen.
Ja det börjar ta fart ska jag säga.
Från och med nu så skall intresseanmälan göras till "jensevik"

nin: Ja varför inte !
Kan man anordna någon snabbt tror du ?
Jag har tyvärr bara feb och mars att göra detta, när säsongen tar sin fart inom mitt företag jobbar jag för det mesta 7-dar i veckan.(pust,stön,samt alla andra negativa uttryck)

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2004/01/30 13:56:38
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/01/30 :  14:45:50  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
12 pers på listan hittills. Väntar på att höra nåt från Wolfie. Sen har vi några HiFi nissar i bilstereogänget här i stan som kanske är intresserade.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/01/30 :  17:02:58  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Snackade lite med Roger på PR Ljud&Tele. Förhoppningsvis kan vi få med en tävlingsbil i den tyngre kalibern så ni får höra hur HiFi det kan bli i bil.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/01/30 :  20:46:18  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Hallo. :)

Har totalt missat denna tråd... Klart intresserad!
När/var/hur?

Självklart är det väl mycket DP här i Värmland? :)
Konstigt nog verkar det inte finnas lika mycket Electrocompaniet?
Har själv precis införskaffat ett gammalt No1 steg...

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/01/30 :  20:53:44  Show Profile Send pak a Private Message
ja just det ja,var och när?

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/30 :  21:05:21  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ja kära vänner !
Här har jag försökt låta bli att ta upp detta, men nu känner jag mej tvungen.
När pratet om "handlare" kom in i bilden så blev det RAMASKRIIIII !
utan dess like ?
Alla och jag menar ALLA har varit på mej angående detta.
Nu har JAG tagit ett beslut på att försäljare av hifi prylar är hjärtligt välkommna på denna träff!( kanske bjuder dom oss på en kopp kaffe ?? )
Således så blir det inget mer bråk (får jag hoppas) angående detta.
De "handlare " som vill sluta upp med oss har lovat att inte "ta över träffen" på något vis utan vill bara visa sina nyheter och medverka i största allmänhet.
Verkar detta störande för några så bry jag mej inte så mycket om det för majoriteten vill se just "nyheter"
Hoppas nu inte detta inte förstör någonting utan alla kommer som anmält sitt intresse, annars blir jag ledsen.
Ni ska veta att det gått åt en djädrans massa timmar framför datorn med mail och allt därtill för att få till detta.
Som tur är har jensevik avlastat mej med den största bördan och det ska han ha ett stort tack för.
Kom igen nu så fixar vi värmlands största hifi-träff någonsin eller hur ???
varma rör hälsningar !!!!!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2004/01/30 21:07:35
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2004/01/30 :  21:33:31  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Som Värmlänning känns det naturligt att ta en sväng och spela lite musik. Jag har full förståelse för de farhågor som kan finnas att ett sådant möte kanske blir ett enda långt "säljsnack". Ge det en chans är mitt råd. De flesta som hållt på några år i branchen vet att hålla en någorlunda sansad profil.

Det är de färska som kan ha idéer om att bara just de har det enda rätta.... Sånt går över, världen är full av bra hifi som inte finns i "min" korg

Sedan skall ni inte vara rädda att ta med hembyggen etc på en träff. Alla har börjat någonstans.

Jag har aldrig anordnat en sådan här träff så jag är kanske inte rätt man men satsa försiktigt den första gången. Det är viktigare att det blir bra och trivsamt än att det blir århundradets största...

Berätta var ni tänkt er så kommer jag gärna med lite kartonger.

mvh

sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/30 :  22:27:48  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
OK !
Nu vet alla vad som gäller tror jag ?
För tillfället så kommer jag INTE att svara på mer mail från undrande personer.(jag hinner inte med)
Detta är ju för fasen en träff i hifi:s anda och inget annat.
Om nu någon har något att invända mot detta så gör det EFTER träffen.
Före det kan ingen säga hur det blir, eller hur ?
Jag tycker att vi träffs och trivs helt enkelt.
Sedan är vi en träff klokare. (en gång är ingen gång)


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/01/31 :  01:02:02  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Jag tycker huvudsyftet för träffen ska vara att umgås. ALLA är välkommna, handlare som privatpersoner.
Vill dock påpeka att mitt förslag av lokal ej är bekräftat ännu eftersom ägaren är utomlands och kommer tillbaka om ca en vecka.

Nån som har tillgång till vettiga skärmväggar?

Mvh Johan


"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/01/31 :  09:15:45  Show Profile Send Cyber a Private Message
Kul att det redan är tolv anmälda Låter som ett bra underlag för en lyckad träff Jag hoppas kunna delta...är ju anmäld. Jag har haft 4 st träffar här i Stockholm under 2003 och träffarna har varit över förväntan när det gäller stämning och samförstånd mellan deltagarna - (några av deltagare som har varit med på träffarna är branschanknutna, vilket inte vållade några som helst problem) Ett tips angående träffen är att det är klokt att en eller två personer håller i träffen och styr upp när det behövs, så brukar resten lösa sig fin fint
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/31 :  09:28:16  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
jensevik: Du har PM.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/31 :  09:39:34  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Jesevik : Bilhifi ? Då skall jag försöka att få med min bror.
Han är en "narkoman" när det gäller billjud.
Han bygger själv sina grejor, 2*35 w låter som ett åsknedslag i hans bil ! så det blir säkert uppskattat.




"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/31 :  12:56:43  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Jensevik : Du har PM igen.

PS Hur många får vi plats på den tilltänkta platsen ?
Det börjar bli några nu !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/01/31 :  13:07:54  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
15 på listan nu. Ska inte van nåt bekymmer med platsbrist.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/31 :  13:29:07  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Bra !
En fråga !
När skulle detta kunna gå av stapeln ?
Är det möjligt i februari !
mvh Per-åke

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/01/31 :  13:31:41  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Måste som sakt kolla med min morbror först. Är det ok med han och många kan komma i februari så borde det väl funka.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/31 :  14:08:00  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
OK !
Då får vi avvakta tills du pratat med honom.
När kommer han hem ?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/31 :  16:24:57  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Med risk för att bli tjatig.......

jensevik : Du har PM igen.....


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/01/31 :  19:17:45  Show Profile Send Mattias a Private Message

Är intresserad av en träff, om ni släpper in en eller två Örebroare

Jensevik har PM.

/Mattias
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/01/31 :  23:06:05  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Självklart är ickevärmlänningar och ickeforumsmedlemmar också välkommna.
Ska vi sikta på sista helgen i februari alt första i mars?

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/02/01 :  03:08:09  Show Profile Send nin a Private Message
reeltoreel, Som sagt, jag hade kunnat haft en litet träff hos mig (20 m2 vardagsrum) om det inte vore så att min förstärkare är fortfarande utomlands! Men frågan är om man inte kunde snacka ihop en liten "förträff" hos Stereo i Karlstad där kanske Peter kan ha en lördagseftermidag för oss själv och där vi kanske kan få höra lite roliga prylar?

Annars så är ju den träffen på värdshuset otroligt intressant och om vi kan få med sladd som plockar med lite kul saker så vore det helt underbart kul! Själv så jobbar jag udda helger men det går och byta om det blir jämn helg!


Sedan så har vi en till värmläning som numera bor i sthlm som varit tyst hittills
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/02/01 :  04:06:37  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Nin: Sladd har redan visat sitt intresse, så han kommer sannolikt.
Visst kan vi träffas hos stereo i karlstad om du vill.
Jobbar varannan lördag under vintern, men kan byta om så är.
Ge förslag på dag så få skall jag försöka komma.

Kul vore det om fler "handlare" visade lite intresse.
Jag själv är mycket intresserad av att se något nytt.


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2004/02/01 :  07:07:16  Show Profile Send Robis a Private Message
..så, då har även undertecknad skickat ett PM till Jensevik

Vore riktigt kul att träffas

/Råbis
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.77 sekunder. Snitz Forums 2000