HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 ClouCable Red Jaspis
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vägra floyd
Starting Member

19 Posts

Posted - 2004/01/21 :  14:18:36  Show Profile Send vägra floyd a Private Message
Någon som testat?

"Inget är så bra som att ha..."

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/01/21 :  16:11:20  Show Profile Send Bubben a Private Message
Ja, jag jämförde den mot AQ dimondback och Supra EFF-ISL(eller vad den heter) för cirka 2 år sedan. Mycket bra kabel, men jag tror att ska man köpa nytt kan man nog hitta bättre för runt 1200. Vad jag saknade med den var att ljudet var lite för mjukt. Inget blev påträngande, och inte heller fick aggresiva inspelningar det där "bettet". Jag uppskattade AQ bäst av de tre, och Supra tyckte (tycker?) jag inte om alls.
Övrig utrustning var H/K Avr45, DVD1 och B&W 603s2.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Christian Lenner
Member

50 Posts

Posted - 2004/01/21 :  17:15:07  Show Profile Send Christian Lenner a Private Message
Jag använder denna för tillfället. Är mkt nöjd då jag upplever en väldig stor ljudbild med mkt detaljer. En mer lugn och tillbakalutad ljudbild med knivskarp center. Tillsammans med Martin Logan så passar dem bra. Andra kablar har fått systemet att låta mer "stressat".

MVH
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/01/21 :  20:20:40  Show Profile Send Bubben a Private Message
Mmm...det är just det där tillbakalutade, "ostressade" ljudet som jag hade imot den. Låter som du har matchat bra i ditt system, för mig var ju övriga utrustningen lite små-mörk också, så det blev väl för mycket av det mörka...
Vad har du för elektronik i övrigt?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Christian Lenner
Member

50 Posts

Posted - 2004/01/21 :  20:33:20  Show Profile Send Christian Lenner a Private Message
Jag kör för övrigt med Thules balanserade cd spelare och förstärkare IA 350B. Högtalarkablar är clou 310t. Har provat en hel del olika kablar och fastnade för cloun. Upplevde denna kombination som ren och naturlig. Men allt är ju relativt .

MVH
Go to Top of Page

vägra floyd
Starting Member

19 Posts

Posted - 2004/01/23 :  21:03:05  Show Profile Send vägra floyd a Private Message
Nu har jag uppgraderat mina hd600 med red jaspis.
Ska bli intressant att lyssna in sig på den.

"Inget är så bra som att ha..."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000