HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dali Grand Coupé och Copland
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/01/19 :  20:17:47  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Om du kan tänka dig golvare rekomenderar jag följande annons från Hifi Magasinet
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=3456

Det är ett par Avance Signature 7 Mk2, golvhögtalare. Bestyckade med finfina Scanspeakelement i väldigt välbyggd låda med äkta träfaner. Killen formligen "skänker" bort dem för 6500 kr.


läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/01/19 :  21:17:51  Show Profile Send KennethS a Private Message
StefanB: Är dom så bra alltså? Var intresserad ett av stativaren. Hur är dom i karaktären? Gillar varm klang och mjuk spänstig bottenm får inte vara påstridig.

Glömde fråga: Du tror inte dom blir för dominerande i mitt vardagsrum på runt 18kvm?Menar: Det är ju inga små högtalare direkt med 120cm i höjd och 34 djupa...

Trött på folk utan vett

Edited by - KennethS on 2004/01/19 21:22:21
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/01/19 :  21:36:43  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Signature 7 MK II
Type 2 Way Ported
Bass/Mid range Driver 7” Avance/Scan-Speak
Tweeter 1” Avance/Scan-Speak
Frequency Response: 43-20.000 Hz
Impedance: 7 Ohm
Sensitivity: 89 dB
Recommended Power Amp: 50-300 watts
Size: H/W/D 96,5x20x34 cm/38”x7,9”x13,4”
Weight: 24,5 kg/54 lbs.

Det blir nog skitbra!

Edit: saxat från http://www.hifishoppen.dk/shop/

Erik Andersson for president!

Edited by - Mr Ekan on 2004/01/19 21:37:55
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/01/19 :  21:57:15  Show Profile Send KennethS a Private Message
Vart man ju riktigt sugen ju! Hade tänkt mej Stativare, men vadå?Man får väl vara flexibel...

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2004/01/19 :  22:08:54  Show Profile Send Per100 a Private Message
Kenneth, det var pegasus jag tänkte på.
En liten joker som förbluffade i matchningsförmåga.
Basen fladdrade lite men det det tyckte jag var
försumbart i sammanhanget.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/01/19 :  22:40:34  Show Profile Send Rydberg a Private Message
quote:
Ja det kan jag. Du är inte ensam civilingenjör på detta forum
Då borde du också känna till uttrycket: Kan med lätthet inses!

Du kan ju inte spela högt för fem öre, inte spela musik med stor dynamik ( då klipper det direkt om du ska höra musiken hela tiden)

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2004/01/19 22:41:56
Go to Top of Page

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2004/01/20 :  09:28:55  Show Profile Send erixon a Private Message
Jag använder själv den nämnda Avance Sign 7 Mk II. Har gjort detta i ett par år och är fortfarande mycket förtjust i den. Har insett att det blir bra mycket dyrare (jag betalade 16.000) om jag ska ha något som är bättre. Träarbetet är förstklassigt och elementen kommer från Scan Speak. Jag har använt den tillsammans med Amplifix, Primare 30.1 och nu senast med Primare PRE 30 och 30.2. Som signalkälla en Copland 266. En högtalare som passar de flesta musikformer, dock finns ju självklart inte avgrundsbasen. Det är ju trots allt en relativt liten högtalare. All akustisk musik återges mycket bra, instrumentklanger och sångröster låter naturliga. Och som jag har upplevt högtalaren, den har växt med de byten som jag har gjort.

När jag letade nya högtalare för två år sedan, kom jag fram till att jag fick mycket högtalare för de 16.000 jag betalade. För 6.500 är det ett klipp!

//erixon

"life is to short for boring hifi"
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/01/20 :  09:59:01  Show Profile Send Hotspur a Private Message
KennethS: Här finns dina älsklingar, med stativ, för 7300:-:
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=8496

Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/01/20 :  10:06:16  Show Profile Send Larsho a Private Message
Verkligen läckra

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/01/20 :  10:08:29  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Visst är dom fina! Låter otroligt bra gör dom också, bästa Grand-modellen vill jag påstå!
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/01/20 :  10:17:16  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Kenneth: Är dessa rader skrivna av dig?

quote:
This speaker was love at first sight! Compared with similar price candidates, its a bomb. The thing with this speakers are the ability to play everything from dance to classic with such a ease. The only problem is that you must has a real powerful amp!


http://www.audioreview.com/Main,Speaker/Dali,Grand,Coupe/PRD_124372_1594crx.aspx
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/01/20 :  10:36:34  Show Profile Send KennethS a Private Message
Hehehehe, du hittade den Hotspur...Jodå,det var kärlek vid första ögonkastet vill jag säga, gråter mej till sömns fortfarande över att jag sålde dom!Men argh! Nu gjorde ni det svårt för mej, sitter som mellan två hötappar! Frågan som är avgörande och som jag får två olika svar på är ju om jag kan driva Coupéerna överhuvudtaget, för kan jag inte det,så blir det helt klart Avance 7mk2.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/01/20 :  10:41:57  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Byt förstärkare oxå!
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/01/20 :  10:52:09  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag skulel vilja ge dig rådet att ta ett beslut snart. Risken finns annars att eventuella "fynd" anars är sålda.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/01/20 :  10:55:30  Show Profile Send KennethS a Private Message
Alltså,mitt problem ligger i att folk ger mej ett bud och är beredda på att hämta högtalarna direkt, sen när jag svarat på budet och accepterat det så hör dom inte av sig. Har svarat denna person i fråga med 3 mail som vederbörande inte svarat tillbaka på. Detta var i söndags. Så man sitter i väntans tider.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/01/20 :  11:13:32  Show Profile Send Larsho a Private Message
KennetS

Känner igen problemet, inget vidare
Hade gärna köpt dina högtalare om jag bara hade blivit
av med mina golvare, har liksom inte plats till allt

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/01/20 :  11:38:25  Show Profile Send KennethS a Private Message
Tackar för det Larsho!Kan ju bli lite för mycket också..Nä,man blir bara irriterad då man stoppar andra från att köpa dom när man tror det är klart. Min farbror (äger Nautilus 802) och min kusiner kommer ner nästa helg för en helgs lyssnade, och då hade jag tänkt att dom nya högtalarna skulle vara på plats

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

schull
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/01/21 :  23:44:01  Show Profile Send schull a Private Message
Köp Evidens 470,,, En fantastisk hög talare kanske inte tilräkligt dyr för att till tala flera,
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/01/22 :  00:15:16  Show Profile Send KennethS a Private Message
Jag ägde faktiskt Evidence 470 innan den var riktigt släppt på marknaden, otroligt trevlig och lättlyssnad högtalare, tråkiga är att jag tror den blir för mycket i mitt rum

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/01/22 :  07:39:53  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Pärks Kennteth !!!!! Köp Avance NU!!!! Det är en kanonhögtalare till ett makalöst pris. SOm jämförelse kan sägas att mina hembyggda ProAc kloner med liknande bestyckning såldes för 7000 kr. 6500 kr för dessa Avance är makalöst billigt.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/01/22 :  11:29:15  Show Profile Send KennethS a Private Message
StefanB:Jag har äntligen fått svar från herrn som skulla ha dom. Måste få mina sålda innan jag köper nytt.

Men jag måste tyvärr säga att jag kommer att sälja min Copland och satsa på hemmabio, ger upp p.g.a att mitt rum helt enkelt låter ankskit. Har dämpat och grejat får ändå bara ett ljust jobbigt ljud, testat andra högtalare, kablar, CD-spelare. Allt bara låter ljust och påträngande i mellanregistret och diskant. Blir lyssningstrött efter bara efter nån skiva. Så jag säljer steget och satsar på nån hyfsad hemmabio komb. Och då jag tror att det kommer bli svårt och dyrt att hitta matchande center och bakhögtalare till Avance, så det får tyvärr bli nåt annat märke. Tjejen sa också ifrån om mina planer om att dämpa om hela vardagsrummet, då hon tyckte att det inte bara skulle vara hifi-rum utan också vardagsrum.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000