Tror du kan hoppa över gummipackningar, det blir stabilt och relativt resonansfritt ändå (beror dock på skivmaterial samt dimension). Vad jag vet är det inte så vanligt med gummipackningar, förstår inte vad de skulle göra för nytta. Bättre att skaffa en BASE-platta eller liknande om det blir mycket vibrationer.
Jag klippte ut mina packningar ur ett ark packningsgummi från biltema/mekonomen. Det var mer för mina brickor skulle få en bättre yta mot fanéret eftersom de inte var helt 100% jämna
Orginal packningarna är av neopren på flexybänken vilket du kan få fatt i genom att köpa musmattor av den enkla modellen med tyg på ena sidan och sedan klippa ut ikea säljer dessa för 5:- styck.
/Anders
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
"Where can I find the neoprene (rubber) washers? Are they really necessary?
The main purpose of the neoprene washers is to save the shelves from being scratched when tightening the bolts. If you can't find the washers you can build them on your own, for example cutting a sheet of tender rubber or cork. You can even use a piece of strong cardboard. Neoprene washers are easily available at any DIY store."