HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 mysko....ear90
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2004/01/16 :  16:27:15  Show Profile Send drgreen a Private Message
Förlåt den intetsägande titeln, men svårt att hitta på ngt kort och kärnfullt. Tråden handlar om min Harmony design ear 90.

Köpte denna ny från hd för ngt drygt år sedan kopplade in den till min advantage s1 ballanserat vidare till sennheiser hd600. Inte lät det ssk bra heller. Tänkte att det kanske var lurarna som hade pajjat på någe sätt (hade flyttat med dom bl.a). Det hela blev stående ett bra tag men så testade jag från en annan cd jag råkade köpa, ML 390s och samma nedslående resultat. Köpte så en bärbar cd för några dagar sedan och kopplade in lurarna....å nu lät det bra-alltså lurar OK. Tänkte att jag tillverkar ett par kablar till "earen" oballat till ballat (eftersom jag just nu inte har ngn balanserad cd) men det var då det mysko uppdagades.... När jag kopplar in t.ex höger balanserade kabel enbart så hörs det i både vä och höger lur!! (samma på vänster sida)Om jag kopplar in både vänster och höger låter det riktigt illa. Kan tilläggas att det inte spelar ngn roll hur +/- är kopplade från den obalanserade kabeln-same shit happens! Ska det va såhär? Kanske ngn elektrisk kunnig kan komma med en förklaring? Tilläggas kan att jag mejlat HD i början av veckan men inget svar.

Edited by - drgreen on 2004/01/16 17:14:52

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/16 :  20:08:21  Show Profile Send Flint a Private Message
Du kan ha ett fel på kabeln eller kontakten till lurarna eller i förstärkarens utgång. Att jorden till vardera kanalen går ihop med varandra vilket är vanligt men inte till förstärkarens jord. Då får du ljud i båda kanalerna fast du bara har signal på en kanal oavsett vilken. Ljudet kommer också att ligga i motfas vilket gör att basen försvinner och att det låter konstigt. Kolla om lurarna uppför sig riktigt med annan utrustning.

Kortversionen.
Du har tappat jorden mellan luren och förstärkaren.

Edited by - Flint on 2004/01/16 20:13:58
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000