HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Primare SP 31.7 & A 30.5 till Sonus Faber?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Th
Starting Member

27 Posts

Posted - 2004/01/15 :  09:25:49  Show Profile Send Th a Private Message
Har idag följande högtalaruppsättning:

Front: Signum
Center: Solo
Surround: Wall
Sub: Gravis

Är det möjligtvis någon som har SF ihop med Primare & i så fall, vad tycker ni om den kombinationen?

Både Thule & Myryad har ju alternativ som ser intressanta ut, det finns ju säkert andra märken som skulle kunna va´nåt.

Skulle vara jättetacksam om jag skulle kunne få lite guidning om vad jag skall ge mig ut & lyssna på.

Mvh, Tomas

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2004/01/16 :  22:19:52  Show Profile Send mucke a Private Message
Har tyvärr ingen erfarenhet av den kombinationen men jag kör själv med Primare, dock tillsamans med B&W.
Primare är aldrig fel.
Du kanske får mer respons om du provar här: http://www.prisjakt.nu/forum/

Det verkar vara ganska dött här faktiskt.

Mvh Mucke
Go to Top of Page

paddan
Member

78 Posts

Posted - 2004/01/17 :  00:07:54  Show Profile Send paddan a Private Message
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av SF.
Men det är en bra kombination till mina prylar. Rekommenderar dock A30.2 till frontarna. Har en 5 kanals anläggning kan du lägga till ett A30.3 istället och har du 7 kanaler är det helt ok med ett A30.5.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/01/17 :  10:45:29  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja, A30.2 är bättre om man vill ha så bra stereoåtergivning som möjligt. Varken A30.3 eller A30.5 ger lika bra ljud som A30.2.Dock så kostar det ju mer att använda A30.2 och A30.3 än att bara ha en A30.5, men det är en prioritering om man vill inte vill kompromissa med sin stereo, eller om man tycker att flerkanalsåtergivning är det viktigaste. MvhKristofer
Go to Top of Page

Th
Starting Member

27 Posts

Posted - 2004/01/19 :  17:49:44  Show Profile Send Th a Private Message
Tack för kommentarerna,

Min tanke var att börja med 5-kanalsslutsteget för att eventuellt senare komplettera med 2-kanalsslutsteget till frontarna, men både Paddan & Whiskyman verkar ju vara överens om att A30.2 är betydligt bättre till musik i 2 kanaler så jag kanske skall titta på ett sådant ihop med ett A30.3 direkt istället.
Skulle det uppstå ett 7-kanalsbehov så går det ju att lösa senare.

Vad tycker ni om Primareprocessorn & slutstegen? För- & eventuella nackdelar?

Mvh, Tomas
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/01/20 :  09:16:34  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Fördelarna är framför allt att kombinationen i stora delar saknar "eget ljud". Dvs det är väldigt mycket till högtalarna att bestämma hur det kommer att låta och i detta läget mer än i många andra likvärdiga kombinationer.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/01/20 :  15:36:37  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Men nackdelen skulle även den kunna vara att de just saknar"eget ljud". Mvh Kristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000