HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DAC, XLR
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/01/12 :  22:41:34  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hejsan, jag letar efter lite tips på dacar som fixar 24-96 och tar AES/EBU in och balanserat analog ut.
Jag gillar EC ECD1 DAC, den fås för nästan 10k Nok. Det är lite smärtgräns för mig, beggat skulle fungera det med.
Vad har ni för ideer?

sveli
Member

129 Posts

Posted - 2004/01/12 :  22:59:00  Show Profile Send sveli a Private Message
Kolla in Benchmark DAC-1. Kan det du vill ha + har en hyfsad hörlursförstärkare inbyggd också. Kan även köras som försteg!

Har fått mycket bra kritik för $850! Rankas som klass B i Stereophile.

Har beställt en själv men den är slut hos tillverkaren. Hoppas den kommer in denna veckan!

Länk: www.benchmarkmedia.com

Mvh /Sven
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2004/01/13 :  08:17:25  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
EC ECD1 är billig till den prestanda den ger kostar väl 12500:- i sverige. Tyska stereoplay ansåg när de testat den att den motsvarade CD spelare för 3000 Euro.
André.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/01/13 :  12:00:11  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Mmm, jag vet att ECn har fatt bra reviewer, jag EC for och slutsteg redan sa det tilltalar.
12500 i Sverige. Mmmm, kanske kanske.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/01/13 :  12:00:15  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Mmm, jag vet att ECn har fatt bra reviewer, jag EC for och slutsteg redan sa det tilltalar.
12500 i Sverige. Mmmm, kanske kanske.
Go to Top of Page

d_kay
Member

266 Posts

Posted - 2004/01/13 :  12:17:19  Show Profile Send d_kay a Private Message
Benchmark har en rätt så avancerad jitter korrektions funktion. Och ifall man skall tro deras mätningar på hemsidan verkar den funka ríktigt bra.

Tangbandare rulez!
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/01/13 :  13:15:04  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Vill inte beställa något "så dyrt" som är relativt felbenäget från USA, skeppa hit och dit är inte så roligt. Finns benchmarken i Europa någonstans?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000