HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 cd-spelar rekommendationer,någon?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

new order
Member

238 Posts

Posted - 2004/01/12 :  19:53:14  Show Profile Send new order a Private Message
jag håller som bäst på att spela in mina nya S.F cremona som jag har haft glädjen av att äga sedan strax före jul.dessa ska bilda system med en advantage thor,samt till att börja med,en linn genki cd-spelare!som kablage har jag kimber 4tc högtalarkabel & silver streak signalkabel.

tanken är att så småningom byta ut cd-spelaren till något annat skoj.
skulle gärna vilja ha en balanserad cd-spelare när thoren har den möjligheten.intressanta alternativ som jag redan har tänkt på är cairn fog m. uppsampling.eller varför inte en theta miles,om det nu går att få tag på en sådan!
sedan hoppades jag att ni på det här forumet skulle kunna rekommendera en spelare som man bör lyssna på.den tänkta budgeten ligger på ca 15-25000kr.

crion
Member

503 Posts

Posted - 2004/01/12 :  20:13:30  Show Profile Send crion a Private Message
Arcam FMJ DV27A - CD/DVDAudio spelare som spelar mycket bra i sin prisklass. Eller skulle du bara ha redbook, klart värt en lyssning ändå...

Edited by - crion on 2004/01/12 20:14:26
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/01/12 :  20:31:26  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Meridian 588, mycket bra spelare, ca 20000 beg (sålde jag min egen för)


I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2004/01/12 20:32:38
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/01/12 :  20:49:41  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
GRYM cd! Jag gav 2000:- för min. Men det är kanske inte i din smak...


Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/01/12 :  21:15:25  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Tja, quad cdp99 för tio loppor ny här är ett kap. Den kostar 1000 uk pund i england. Tyvärr har den ingen digital ut vilket sabbar för min del.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/01/12 :  21:22:32  Show Profile Send Ayn a Private Message
ARCAM FMJCD33T imponerade på mig när jag lyssnade på den iaf. Lyssnade på fyra spelare i klassen runt 15k vid det tillfället: Rega Jupiter, Cairn Fog2, Myryad MCD-300 och Arcamen då. Cairn Fog tilltalade mig inte riktigt, det blev för trist och tillrättalagt. Arcamen gick vinnande ur kampen mot resten, men både Myryaden och Regan gjorde bra ifrån sig...

Edit: Sen borde ju en Linn Ikemi gå att få tag på för runt 20k, men jag kan tänka mig att du är ute efter annat än Linn nuförtiden Ruggigt bra CD-spelare dock.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2004/01/12 21:25:01
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/01/12 :  21:44:56  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Kolla på Njoe Tjoeb 4000 - rör CD, som fått mycket fina recensioner. Läs tex. följande test, http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0104/tjoeb.htm - orkar du inte läsa hela testet går det bra med konklusionen.....

Fullt utrustat kostar den ungefär 12 000.- vilket ger dig massor med pengar över att köpa skivor för.

mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

new order
Member

238 Posts

Posted - 2004/01/12 :  22:08:29  Show Profile Send new order a Private Message
Ayn skrev
quote:
Sen borde ju en Linn Ikemi gå att få tag på för runt 20k, men jag kan tänka mig att du är ute efter annat än Linn nuförtiden Ruggigt bra CD-spelare dock.


man ska aldrig säga aldrig...men jag har "harvat" på med linn i många år,och trots att jag fortfarande gillar en hel del linn produkter(däribland ikemi) så är jag nu ute efter något helt annat.

system-matchning är A och O,det är b.l.a därför som jag föredrar t.ex cairn fog över genki i det system som jag nu har.den har en "analog" klang som inte genkin förmår att matcha.att sedan cairnen har balanserad utgång gör inte saken sämre i mitt fall.
men det måste finnas en massa alternativ som jag inte alls har tänkt på

Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/01/13 :  03:47:47  Show Profile Send KennethS a Private Message
Copland lirare? Dom tycker jag låter alldeles förträffligt. Har dock inte lyssnat på den senaste CDA 822. Kostar 1600 Pund i England och är väldigt populär där. Vet ej dock om den har balanserat.


Lycka till!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Pinhead
Member

349 Posts

Posted - 2004/01/13 :  07:42:19  Show Profile  Visit Pinhead's Homepage Send Pinhead a Private Message
Jag skulle vilja rekommendera dig en begagnad Wadia. Jag lade själv vantarna på en Wadia 6i i absolut nyskick för 9 kkr.

...det är bara jag som vet atombombsrecepten...och varför knarkare ler...

0hm
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/01/13 :  08:50:55  Show Profile Send MartinH a Private Message
Eller varför inte Naim ??? CD5 för 17500:-, dock inte balanserad men en kanonspelare !!! Och som jag tror skulle kontrollera basen i Cremonorna riktigt bra..
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/01/13 :  12:27:15  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Eftersom du gärna vill ha en balanserad (det ville jag också) så tänkte jag på EC-EMC1up, jag var själv lite intresserad av den men det rann ut i sanden. Om den passar till din uppställning vet jag inte, men den kan ju vara en provlyssningskandidat. Meridian 588 har också ballade utgångar och jag tror att den skulle passa bra ihop med SF:s spelsätt.


I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000