HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hemma!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hydra-g
Member

57 Posts

Posted - 2004/01/12 :  18:34:56  Show Profile Send hydra-g a Private Message
Fick min HK 670 med posten idag. Drog iväg till ONOFF och köpte högtalare kabel för tjuåtta spänn metern. Hem och koppla ihop den med min gamla sony cd och mina nya Dali 5005:or. Njutning! jag är klart nöjd. Rent och klart ljud, tillräckligt med bas. Nu skall jag bara: köpa ny cd, ännu bättre högtalare kablar, bättre signalkablar, vinylsvarv....... Köp cirkusen är igång igen.Kul med bra ljud igen efter femton år med riktigt dålig anläggning.

Berra

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/01/12 :  19:03:08  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Kul att du hittat tillbaka till hifin igen.Tycker iofs att byteskarusellen inte alltid ger så mycket annat än at tdet låter annorlunda , men om det ,på rak arm, verkligen låter bättre är en annan femma.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/12 :  19:22:42  Show Profile Send Bravo a Private Message
En ordentlig summa på en bra cd-spelare kommer nog att uppdaga nya kvaliteter som kommer att göra dig ännu nöjdare.

Bravo
Go to Top of Page

hydra-g
Member

57 Posts

Posted - 2004/01/12 :  22:11:24  Show Profile Send hydra-g a Private Message
Har just upptäckt en ny sida hos min skivsamling. Snacka om uppdatering.

Berra
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/01/12 :  22:14:31  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ja, det är fantastiskt att få en ny skivsamling varje gång man köper något som ger en tydlig förbättring för ljudet

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/01/12 :  22:33:45  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Jag gläds med dig!

Innan du springer iväg och justerar ljudet med kablar hoppas jag att du tar dig tid att spela in allt: högtalare, förstärkare och allt som var nytt. Innan det är riktigt inspelat vet du inte riktigt vad du kompenserar för...


Glöm inte spisa musik!

// Pär
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/12 :  23:09:25  Show Profile Send Aton a Private Message
HK 670 och Dali 5005 låter som en utmärkt kombination!
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2004/01/12 :  23:12:03  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Min nya teori:

"Har man för bra anläggning lämnas inget åt fantasin och då blir det inte lika spännande."

En lite konstig men i viss del kanske sann mening!? Så kan de va, man lyssnar på en låt på en liten skruttradio, sedan när man lyssnar på CD så visar sig allt det fina man trodde skulle finnas på inspelningen bara vara "ingenting särskilt", så blir man besviken och söker upp en ny låt på skruttradion...
...därför ska vi inte köpa för bra grejer!

Based on an almost true story...

(Ursäkta denna lilla utsvävning... )

Vill bara tillägga att jag själv har HK (AVR4500 och DVD25) och hoppas att du ska bli lika nöjd som jag!

mvh // Kalle

Stereo Audio
Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2004/01/13 :  12:35:05  Show Profile Send big-olle a Private Message
Man måste ha något att längta efter och drömma om.
Jag skulle inte vilja ha den "bästa" anläggningen som kan uppbringas för pengar (jo kanske).
Vad ska man sen? Samla på frimärken (inget ont om frimärken, men ni fattar).

Lycka till hydra-g. Glöm inte att fortsätta drömma. (det där lät väldigt smörigt).

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/01/13 :  13:06:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
>Vad ska man sen? Samla på frimärken (inget ont om frimärken, men ni fattar).

SPELA MUSIK!!!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/01/13 :  13:28:14  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
quote:
Vad ska man sen? Samla på frimärken (inget ont om frimärken, men ni fattar).


Samla på skivor ,kanske? Och lyssna på musik! Och glöm inte att njuta!

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000