Author |
Topic |
|
Devilfish
Member
185 Posts |
Posted - 2004/01/10 : 19:00:01
|
Hittade dessa sist jag var på IKEA, tänkte att de kunde vara intressanta som absorbenter. Köpte mig 2 stycken för att prova om de kunde fungera, de kostade ju bara 99 spänn stycket. De ska inte förväxlas med tubetraps då de inte har samma uppbyggnad, det här är bara solid skummgummi. De mäter ungefär 25x77cm och är ursprugligen tänkta som kudde.
Dunvik by IKEA |
From Helsingborg by the sea Now with thunder from DUCATI |
|
jhnmn
Member
230 Posts |
Posted - 2004/01/10 : 19:05:09
|
Intressant.. ger det något resultat?
Nu är jag inte riktigt hemma på absorbenter, så ungefär vilka frekvenser tror du/ni den dämpar (ganska höga väl?)?
Var har du testat att placera dem, i hörnen bakom högtalarna eller? |
|
|
krang
Member
434 Posts |
Posted - 2004/01/10 : 21:52:54
|
Jag hittade exakt dom där hos min yngre syster. ajg tänkte stjäla dom men för gudskull. Riv ur skummgummit och släng i lite isolering eller nåt som gör mera nytta. Jag har inte haft tillfälle att pröva det själv ännu. Men de är ju billiga byggstenar =D |
|
|
SubZer0
Member
132 Posts |
Posted - 2004/01/10 : 22:29:29
|
Vad är det för diameter på dessa? Kanske finns rörskålar som passar? Borde man inte kunna ta vanlig isolering som man rullar ihop och limmar så den blir som en rörskål? Borde ju funka! |
|
|
Skiier
Ej medlem längre
271 Posts |
Posted - 2004/01/10 : 22:33:50
|
De känns lite låga ... Vidare, finns det väl en viss risk att slutresultatet efter "ombyggnad" faktiskt blir dyrare än om man hade byggt från scratch?
|
|
|
Devilfish
Member
185 Posts |
Posted - 2004/01/11 : 21:59:47
|
För att det ska vara lönt att använda dessa, ska de nog vara 'as is', dvs inte moddade. Skummgummi kanske inte är bästa absorbentmaterialet, men jag tror att de kan vara till nytta ändå. Har inte hunnit prova värst mycket än, får återkomma när jag har mer att komma med. |
From Helsingborg by the sea Now with thunder from DUCATI |
|
|
|
Topic |
|