Author |
Topic |
|
pak
Member
1572 Posts |
Posted - 2004/01/09 : 18:56:48
|
om man jämför electrocompaniet tex aw180 med dynamic precision tex 6.3 eller 6.4. vad är den största skillnaden i ljudet?stramhet,dynamik,klang,bas mm? är det stor skillnad på ec 4.7 jämfört mot dps passiva försteg i ljud? har dp och har hört ec men kan inte själv sätta fingret på skillnaderna just här och nu. skulle vilja ha lite synpunkter då jag tycker att mina dp-grejer är lite väl strama och kliniska till mina audio physic. |
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
|
|
pak
Member
1572 Posts |
Posted - 2004/01/10 : 23:57:39
|
ok. jag antar att ingen i vårt avlånga land har hört electrocompaniet, vilket är synd! då återstår bara att ta reda på detta själv då. |
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
|
|
|
Miles
Nordic Sound Design & Base Technology
95 Posts |
Posted - 2004/01/11 : 11:50:42
|
Alle EC forsterkerene jeg har hørt har slapp bass,bassen er ogaå veldig oppsvulmet. Dynamikken er også slapp. Det er også lite dybde i musikken.
DP er fast,stram og fantastisk bra dynamikk. Dybdeperspektivet er superbra. Eneste svakhet er diskanten, som er litt pågående/hard. |
Base Technology Nordic Sound Design |
|
|
pak
Member
1572 Posts |
Posted - 2004/01/11 : 21:25:51
|
just vad jag trodde. jag hadde för mig att det var på detta viset.ec har en viss charm med sitt lite feta ljud medan dp gärna blir lite för steril i sin framtoning,men dynamiken alltså! ville bara ha bekräftat att det var så. tack. |
|
|
|
snare2
Member
547 Posts |
Posted - 2004/01/11 : 21:39:43
|
quote "DP er fast,stram og fantastisk bra dynamikk. Dybdeperspektivet er superbra. Eneste svakhet er diskanten, som er litt pågående/hard"
Miles, jag kan hålla med om det du skriver, men på den nya DP A1:an ( som jag själv äger )så är diskanten det som är slutstegets styrka, det är som natt & dag i skillnad mellan de förra DP stegen & detta, inte alls sterilt & hårt, utan ren & underbar med mycket microdetaljer. Så upplever jag skillnaden mellan A1:an & 6.4 |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7710 Posts |
Posted - 2004/01/11 : 21:58:17
|
Nä, sterila var inte det DP 6.? steg som jag hade hemma. Absolut inte. Det var det slutsteg som hördes minst av alla jag hört vilket i mina öron är det bästa betyg man kan få. Mycket fina men tyvärr lite mycket pengar vid fel tillfälle.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
|
Topic |
|